ایران در تولید علم و فناوری جلوتر از سند چشم انداز است


ایران در تولید علم و فناوری جلوتر از سند چشم انداز است

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در عرصه تولید علم و فناوری جلوتر از سند چشم انداز حرکت کرده و از جایگاه خاصی در سطح منطقه و جهان برخوردار شده اما از این موقعیت برای خلق ثروت آنطور که باید استفاده نشده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در مراسم افتتاح نخستین رویداد نمایشگاهی رفع نیازهای فناورانه استان قزوین گفت: با وجود برتری در علوم و فنون مختلف متاسفانه نتوانستیم داشته هایمان را به ثروت تبدیل کنیم.
داوود محمدی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در کشوری صنعتی و علمی هستیم اما کارهای خاص و بزرگی که باید صورت می‌گرفته، نگرفته است.
به گفته وی، در شرایط کنونی ناگزیریم علوم و فنون خود را تبدیل به محصول، سرمایه و ثروت کنیم و حلقه مفقوده در این راه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی است.
این نماینده مجلس یادآور شد: ارتباط نزدیک سازمان صنایع کوچک با علوم دانش بنیان و استارتاپی می تواند در نهایت به تقویت و واحدهای تولیدی بزرگ کشور منجر شود.
محمدی اضافه کرد: امروز متاسفانه در قفسه کتابخانه‌های کشور صدها پایان نامه علمی دست نخورده خاک می‌خورد که باید کاری کنیم همه آنها تبدیل به احسن شود.
در پایان این مراسم از ۱۰ واحد تولیدی نمونه و برتر در استان قزوین تجلیل به عمل آمد.
۸۰۵۴*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل