حرکت کاروان های غدیر باید یک حرکت جریانی باشد/ اهتمام مساجد به تبیین موضوع غدیر


حرکت کاروان های غدیر باید یک حرکت جریانی باشد/ اهتمام مساجد به تبیین موضوع غدیر

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه حرکت کاروان های غدیر باید یک حرکت جریانی باشد، گفت: مساجد باید به صورت مستمر در تبیین موضوع ولایت رهبری فکری و تربیت اخلاقی، آموزش عملی و رفتاری کنند و به طور منظم برنامه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «کاظم صدیقی» در همایش خادمان غدیر که عصر امروز(16 مرداد ماه) در مجتمع فرهنگی هنری نور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد، خطاب به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: فعالیت شما در عرصه غدیر فعالیت در مقابل جملیها، صفین ها، خوارجیان و نهروانی ها است و شما یاوران امیرالمومنین(ع) هستید و مدال خدمتگزاری برای حضرت علی(ع) بر شما عنایت شده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امروز یاوران حضرت امیر(ع) دشمنان آن حضرت را در موضع انفعالی قرار داده اند و شکست داعش نه تنها وهابیت را منفعل کرد،بلکه استکبار جهانی در موضع انفعال، ضعف و رسوایی قرار گرفت.

حجت الاسلام صدیقی بیان کرد:امروز با عنایت امیرالمومنین(ع) نیروهای سپاهی با یک موشک، پهباد رادار گریزقیمتی دشمنان را برخلاف انتظار همه قدرتهای شرقی و غربی ساقط کرد، به گفته یکی از تحلیگران خارجی این پهباد نبود که سقوط کرد،بلکه آغاز افول و سقوط تمدن کفر و شرک و طلوع مجدد امیرالمومنین(ع) در عرصه مدیریت جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: این انقلاب با آرم امیرالمومنین علی(ع) به میدان آمده است و اساس این انقلاب ولایت آن حضرت و جریان سیاسی غدیر است. این همه خون ریخته شده از زمان حضرت زهرا(س) تا شهادت مدافعان حرم همه قربانیان غدیر هستند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: مساله غدیر یک روز، مقطع و یک شخص نیست، بلکه یک جریان و نظام و خط فکر، سبک زندگی، جهان بینی در ابعاد زندگی بشر است، بنابراین حرکت شما فعالین مسجدی در برپایی کاروان های غدیر، باید یک حرکت جریانی باشد که در روز غدیر در اوج تعظیم شعائر افکار را متوجه می کند، اما بدانید این حرکت شما کفایت نمی کند و این حداقل و بذری است که آن را می پاشید و به دنبال آن باید برنامه های فرهنگی نیز انجام دهید.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: همان گونه که کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوانش انجام فعالیت فرهنگی هنری در جوار مساجد است، باید حضور امیرالمومنین(ع) در مساله فرهنگ فکری، اخلاقی، تولیدی، سیاسی، خانوادگی، تربیتی و جای جای نیازهای بشری تابلو و خط زندگی عموم بشریت شود.

وی خاطر نشان کرد: برای گسترش فرهنگ غدیر، باید اقدامات و برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و مساجد باید به صورت مستمر در تبیین موضوع ولایت که رهبری فکری و تربیت اخلاقی، آموزش عملی و رفتاری است، به طور منظم باهمکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد برنامه ریزی داشته باشند.

وی ابراز کرد:بنیاد بین المللی غدیر این آمادگی را دارد که طلاب جوانی که در ترویج غدیر علم و تجربه دارند، حمایت و مهارت های لازم به آنها در این زمینه بیاموزد، تا مجهز و مسلح شده و بتوانند مشعل ولایت علوی باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بعد احساسی و شعاری قضیه یعنی اینکه، غدیر را ما به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم زیرا که غدیر، عاشورا و مهدویت سه موضوع مهم است. انقلاب اسلامی ایران باید به انقلاب حضرت حجت(عج) با مدیریت ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیا است، ختم شود.امروز 40 است که مردم ما زیر پرچم ولایت فقیه ایستاده اند و ولایت در دلها مردم ما نفوذ کرده است.

در ادامه این همایش از تابلوی ضامن آهو، که اهدایی یکی از فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد به موزه شهدا بود، با حضور حجت الاسلام صدیقی رونمایی به عمل آمد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟