مسجد داودقلی، پایلوت اجرای طرح «مسجد تراز قرآنی» در زنجان شد


امام جماعت مسجد داودقلی زنجان از انتخاب این مسجد، به عنوان مسجد پایلوت اجرای طرح مسجد تراز قرآنی در استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام «علی‌اصغر ولایتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به ارائه عملکردی از اقدامات مسجد داودقلی زنجان پرداخت و گفت: در راستای اجرای طرح مسجد تراز قرآنی، مسجد دادقلی زنجان به عنوان مسجد پایلوت انتخاب شد.

امام جماعت مسجد داودقلی به بیانات رهبری در خصوص مسجد تراز اسلامی اشاره کرد و گفت: این بیانات در راستای اثربخش کردن کارکردهای مساجد به مسئولان توصیه شده است.

مسجد داودقلی، پایلوت اجرای طرح «مسجد تراز قرآنی» در زنجان شد

وی یکی از دلایل انتخاب این مسجد به عنوان مسجد تراز قرآنی، فعالیت های عمده و شاخص این مسجد در حوزه امور قرآنی خواند و گفت: ایجاد منازل قرآنی، مهدهای قرآنی، مشاوره‌های قرآنی، تفسیر قرآن، کرسی تلاوت، جلسات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، پایگاه حفظ قرآن و ارتباط با مردم، مهدها و مدرسه‌های اطراف از عمده برنامه های قرآنی این مسجد است.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان با اشاره به تاکیدات بزرگان دینی در تدبر در قرآن کریم افزود: تنها قرائت صرف قرآن کریم کافی نیست بلکه بایستی محتوای قرآنی را به شکل تخصصی تبیین کرد.

مسجد داودقلی، پایلوت اجرای طرح «مسجد تراز قرآنی» در زنجان شد

وی از راه اندازی منازل قرآنی به تعداد 15 منزل در زنجان خبر داد و گفت: عمده فعالیت هایی که قرار است در این منازل انجام شود، برگزاری جلسات خانگی به شکل هفتگی و در موضوعات سبک زندگی اسلامی، همسرداری، تربیت فرزند، ازدواج سالم و آسان است.

به گفته حجت الاسلام ولایتی در مسجد داودقلی زنجان مشاوره‌های قرآنی، اقتصاد اسلامی، روانشناسی، حقوقی، خانواده و مسائلی از دست به شکل رایگان توسط افراد متخصص ارائه می‌شود.

وی به راه اندازی مهد قرآنی در این مسجد اشاره کرد و گفت: در این مهد کلاس های قرآنی برای کودکان تشکیل و مفاهیم قرآنی از طریق شعر و قصه برایشان آموزش داده می شود.

مسجد داودقلی، پایلوت اجرای طرح «مسجد تراز قرآنی» در زنجان شد

به گفته امام جماعت مسجد داودقلی زنجان تاکنون هشت کرسی تلاوت در فضاهای مختلف از جمله مسجد، مجموعه گردشگری گاوازنگ و پارک ها برگزار شده و قاریان برجسته در این محافل حضور می‌یابند.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند