نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر غزل کوهبنان برگزار شد


نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر غزل کوهبنان برگزار شد

گروه فرهنگی - اختتامیه نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر غزل کوهبنان در محل مدرسه تاریخی شیخ ابوسعید ابوالخیر با حضور جمعی از مسئولان استان کرمان و شهرستان، شاعران، ادیبان، فرهنگیان، فرهیختگان و شاعر دوستان برگزار شد.

نهمین جشنواره منطقه‌ای شعر غزل کوهبنان برگزار شد

به گزارش ایکنا از کرمان، رحیم سیف‌الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان امروز یکشنبه، 13 مرداد در این مراسم گفت: به جهت مذهبی و فرهنگی بودن منطقه، کوهبنان در گذشته مهد علما،عرفا، مشاهیر، فرهیختگان، ادیبان و شاعران از جای جای کشور بوده است.
وی افزود: آرامگاه ۷۲ عارف، مدرسه عرفان اسلامی، تخت لطیفی و... گویای این حقیقت است که کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ در بحث فرهنگ و ادب دارد.
سیف‌الدینی بیان کرد: در کوهبنان استعدادهای فراوانی در بحث شعر و شاعری وجود دارد که با راه‌اندازی انجمن شعر زمینه برای شناسایی و پرورش این استعدادها رقم خورده است.
وی بیان کرد: شاعران کوهبنان همواره در مناسبتهای مختلف آثار ارزشمندی را خلق می‌کنند به گونه‌ای که تاکنون چندین مرتبه در جشنواره شعر رضوی شاعران شهرستان رتبه‌های برتر را کسب کردند و جلسات انجمن شعر نیز در شهرستان برگزار می‌شود.
رئیس ارشاد اسلامی کوهبنان تأکید کرد: در جشنواره غزل کوهبنان بدون محدودیت سنی شاعرانی از شهرستان‌های بافق و بهاباد استان یزد و شهرستان‌های زرند، راور و کوهبنان به‌صورت مسابقه و رقابتی حضور دارند که می‌توانستند حداکثر دو اثر با موضوع آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس