مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم می کند تا انسان در گام بعدی قرآن را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کند.


مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم می کند تا انسان در گام بعدی قرآن را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم و قرآن را در زندگی افراد ساری و جاری می کن

کد خبر: 88633 ۱۳۹۸/۰۵/۱۰ ۱۰:۱۹:۰۰

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم و قرآن را در زندگی افراد ساری و جاری می کن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانحجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان قوه قضائیه در استان کرمان افزود: مسابقات قرآنی راه انس انسان با خداوند را فراهم می کند تا انسان در گام بعدی قرآن را در زندگی خود پیاده و عملیاتی کند.

وی اظهار داشت: باید تلاش کرد خانواده، رفتار و کردار ما قرآنی شوند و این مهم جز با انس قرآن محقق نمی شود و مسابقات قرآنی زمینه این مهم را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: گام دوم در انس گرفتن با قرآن کریم این است که خوی و خصلت های خود را قرآنی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: قوه قضائیه در کنار خدمات ارزشمندی که به جامعه ارائه می دهد اقدامات فرهنگی نیز انجام می دهد که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: خداوند در بین انواع موجواتی که خلق کرده به انسان موقعیتی ممتاز داده و انسان تمایزات و مشخصاتی دارد که از بقیه موجوات کاملا جدا، ممتایز و برجسته است.

حجت السلام علیدادی سلیمانی افزود: به طور قطع خدواند برای انسان این موجود متمایز برنامه هایی را نیز در نظر دارد و این برنامه را به دست بهترین ها به مردم اعلام می کند تا این انسان بتواند اشرفیت و شرافتی را که در ذاتش نهادینه شده را به فعلیت برساند آنهم با حفظ این اصل که انسان موجود مختاری است و خود باید راه را با دقت هر چه تمام تر طی کند لذا انزال کتب آسمانی در طول تاریخ بشریت در همین راستا بوده است.

وی تاکید کرد: اینکه خداوند کتب متعددی از طرف خود و از طریق انبیا برای انسان فرو فرستاده و اینکه شب قدر را به این نام می خوانند به این دلیل است که در این شب اتفاق عجیبی رخ می دهد و کتابی ذی قدر از طرف خداوند و توسط پیامبری ذی قدر برای امتی ذی قدر نازل شده است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: قرآن کریم کتاب کلاسیک و علمی خاص نیست بلکه قرآن به بیان خود کتاب زندگی و هدایت است لذا این کتاب شان و منزلت بالایی دارد زیرا شرافت و اشرفیت انسان را پشتیبانی می کند.

وی ادامه داد: اگر انسان به آیات این کتاب عمل کند انسانی با شرافت می شود لذا هر چه تلاش کنیم و با قرآن مانوس شویم و خوی و ذات ما را تشکیل دهد و در همه صحنه های زندگی ما حاضر باشد آن شرافت ذاتی و اشرفیت انسان تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

وی افزود: اینکه انسان ذاتا شریف است و از همه بالاتر است دلیل بر وجود این شرافت در همه انسانها نیست لذا قرآن نیز انسان ها را دسته بندی می کند و این قرآن است که شرافت ما را تامین می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داستان ساخت فیلم تتلو با بازی چهره مشهور هالیوودی چه بود؟