نخستین مانور مدیریت مصرف برق در قم برگزار می‌شود


نخستین مانور مدیریت مصرف برق در قم برگزار می‌شود

قم ـ ایرنا ـ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: نخستین مانور مدیریت مصرف برق در قم با هدف تعیین میزان سطح آمادگی دستگاه های اجرایی، بانک ها و بیمارستان ها در برابر بحران و خاموشی های احتمالی برق برگزار می شود.

مهدی آهنین پنجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مانور امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود ادارات دولتی، بانک‌ها و بیمارستان‌ها از تمامی ظرفیت دیزل ژنراتور خود استفاده کرده و مشترکینی که فاقد ژنراتور هستند با کاهش مصرف برق خود به حداقل مصرف، در این مانور شرکت کنند.

وی بر ضرورت تنظیم درجه دستگاه‌های سرمایشی روی عدد ۲۶ درجه سانتی‌گراد و خاموش بودن چراغ‌ها و تجهیزات غیرضروری تاکید کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق در این دستگاه‌ها و سازمان‌ها را رصد و اندازه‌گیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در پایان تصریح کرد: گزارش میزان مشارکت هر دستگاه به‌عنوان یکی از شاخص‌های همکاری با صنعت برق در تابستان امسال به استاندار ارسال خواهد شد و امیدواریم همه سازمان‌ها همکاری مناسب و مطلوبی با اجرای این مانور داشته باشند.

از سال ۹۱ که استفاده از کولر گازی در قم به‌صورت چشمگیری افزایش داشته است، سرانه مصرف به ازای هر تعرفه خانگی ۲۲۶۳ کیلووات بوده که این آمار در سال ۹۷ به ۲۷۲۶ کیلووات رسیده است.

پیک مصرف برق در تابستان امسال تاکنون ۷۷۵ مگاوات بوده که از این مقدار ۱۰ درصد هدر می‌رود.

۸۱۴۶/ ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال