حلقه های گردشگری خلیج فارس از کیش تا جزیره هندورابی و بندرکنگ


حلقه های گردشگری خلیج فارس از کیش تا جزیره هندورابی  و  بندرکنگ

کیش - ایرنا - در اجرای راهبرد توسعه و تکمیل حلقه های گردشگری درخلیج فارس، ساختارهای جزیره هندورآبی و بندر تاریخی کنگ در سواحل شمالی خلیج فارس برای تکمیل این زنجیره گردشکری کیش تقویت می شود .

به گزارش ایرنا در اجرای برنامه راهبردی مبتنی بر تکمیل و تقویت رنجیره گردشگری در خلیج فارس مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مسئولان امور گردشگری این سازمان طی یک ماه گذشته ضمن سفر به جزیره هندورابی و بندر تاریخی کنگ واقع در کرانه های خلیج فارس ظرفیت های گردشگری این مناطق و پیوستن آن به زنجیره گردشگری خلیج فارس و جزیره کیش را بررسی کردند.

منطقه آزاد کیش اکنون به عنوان یکی از کانونهای گردشگری منطقه و برخوردار از ظرفیتها، زیرساختهای مناسب و مجموعه ای از تجربیات و توانمندیها در صنعت گردشگری، به توانائیهای دست یافته که می تواند با به بکارگیری آنها پیشران توسعه گردشگری در خلیج فارس باشد و زنجیره گردشگری بویژه گردشگری دریایی در این منطقه را به حرکت درآورد.

نگرش کلان به توسعه گردشگری خلیج فارس از نگاه کارشناسی حرکتی راهبردی و ارزشمند ارزیابی می شود و در صورت برنامه ریزی و استمرار می تواند منشا تحولاتی در صنعت گردشگری کشور و منطقه خلیج فارس باشد و در توسعه متوازن منطقه ای نقشی موثر داشته باشد.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در این زمینه می گوید: بهربرداری از ظرفیتهای وسیع و بی بدیل گردشگری در خلیج فارس، نیازمند همکاریهای درونبخشی، منطقه ای و ملی است و ارتباط و تعامل میان منطقه آزاد کیش و مناطق همجوار از جمله بندر کنگ موجب بهره مندی از ظرفیت هایی چون صنایع دستی بومی، موسیقی های محلی و همچنین آئین و آداب و رسوم بندر لنگه در قالب شب های فرهنگ می شود.

وی همچنین انتقال گردشگران از جزیره کیش به بندر کنگ و توسعه بوم گردی را ظرفیت ویژه ای برشمرد و گفت: با توسعه ارتباطات حمل و نقلی و ایجاد زمینه تردد گردشگران، با کمک و حمایت بخش خصوصی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، امکان بازدید از این منطقه تاریخی فراهم می شود که این امر صنعت گردشگری استان را تقویت می کند.

بندر کُنگ از توابع شهرستان بندر لنگه ، یکی از بنادر تاریخی و تجاری استان هرمزگان و نیز از قدیمی‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شود،فاصله این بندر تا شهر بندرلنگه 5 کیلومتر و تا بندر عباس و ۱۶۵ کیلومتر است.

ایوب زارعی شهردار بندر کنگ می گوید: با توجه به بافت تاریخی چند صد ساله بندر کنگ، که بافت بسیار ارزشمند و منسجم حاشیه شمالی خلیج فارس محسوب می شود .

وی افزود: طبق مصوبه مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی در حال حاضر طراحی های معماری شهری بندر کنگ با تاکید بر معماری همگن و منطبق با اقلیم و فرهنگ این منطقه در دستور کار قرار دارد و با نگاه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و بین المللی در حوزه های معماری شهرسازی، پرونده ثبت جهانی کنگ در حال انجام است.

زارعی گفت: پیشنهاد ایجاد پژوهشکده خلیج فارس و باستان شناسی زیر آب را به سازمان میراث فرهنگی ارائه و کارگاه سه روزه آن نیز در سطح بین المللی و با هدف آموزش چگونگی حفاظت از میراث زیر آب کشور با حضور مسئولان میراث فرهنگی، سه تن از متخصصان یونسکو و 30 نفر از باستان شناسان کشور برگزار شده است.

شهردار بندر کنگ افزود: در حال حاضر نیز پیشنهاد ایجاد مدرسه علوم و فنون دریایی نیز به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد و در مرحله طراحی است.

رحمانی مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ نیز با بیان اینکه در سطح غرب استان هرمزگان در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم گفت: امیدوارم این روند توسعه به سمت حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گسترش یابد.

همچنین مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ گفت: تعریف مسیر گردشگری کیش به بندر کنگ، تور گردی کنگ و تعبیه کانتر های گردشگری در هتل های کیش، مشارکت در همایش ها و جشنواره ها و همچنین ارائه محصولات بومی از جمله شیرینی های محلی به بازار کیش را پیشنهاد داد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال وزیر خارجه مصر از تبادل هیات‌های دینی تهران و قاهره