مکاتبات الکترونیکی دولت با مردم از طریق پست


مکاتبات الکترونیکی دولت با مردم از طریق پست

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست از راه اندازی سامانه کارپوشه ایرانیان با هدف الکترونیکی شدن مکاتبات دولت با مردم در آینده نزدیک خبر داد

مکاتبات الکترونیکی دولت با مردم از طریق پستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری افزود: سامانه کارپوشه ایرانیان به عنوان کارتابل اختصاصی و قانونی هر شهروند، با همکاری پست و سازمان فناوری اطلاعات در چارچوب دولت الکترونیک و به منظور تسهیل در برقراری ارتباط دستگاه‌های دولتی و عمومی با مردم، اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری راه اندازی این سامانه، ایجاد و راهبری و بهره برداری آن به پست واگذار شده است، تصریح کرد: ابلاغیه‌های الکترونیکی و سایر مکاتبات دولت که با این سامانه اطلاع رسانی می‌شود، استناد قانونی دارد.
وی اظهار داشت: شهروندان پس از ثبت نام در این سامانه، از طریق پست الکترونیک ملی با دامنه post.ir، همچنین پیامک و پیام رسان‌های عمومی، از ارسال نامه یا ابلاغیه، در کارتابل اختصاصی خود مطلع می‌شوند.
قادری ثبت نام شهروندان در این سامانه را ضروری دانست و افزود: ثبت نام از طریق وب سایت و اپلیکیشن درگاه ملی دولت همراه mob.gov.ir انجام خواهد شد.
وی گفت: در تلاش هستیم امکان دسترسی به این سامانه از طریق سایر اپلیکیشن‌های پرکاربرد داخلی را فراهم آوریم و ثبت نام شهروندانی که به اینترنت دسترسی ندارد نیز در دفاتر پستی و دیگر دفاتر منتخب سراسر کشور انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال