مروری بر نمایشنامه لک لک‌ها


مروری بر نمایشنامه لک لک‌ها

سنندج - ایرنا - نمایشنامه لک لک‌ها نوشته صابر نیکبخت نمایشنامه نویس کردستانی است که در سال 96 در تیراژ یک هزار نسخه توسط چاپخانه گوتار سقز روانه بازار شد.

نمایشنامه لک لک‌ها دارای پنج اپیزود است که اپیزود اول آن به شخصیت های پدر، مادر و پیرمرد، اپیزود دوم به شخصیت های یحیا، کافه‌چی و ملینا اختصاص دارد.

اپیزود سوم نیز به شخصیت‌های هوزان، فاتم، اپیزود چهارم به لولو، لی لی و اپیزود پنجم نیز به پدر، پیرمرد و گرنبند اختصاص یافته است.

مکان اپیزود نخست این نمایشنامه اردوگاهی در کردستان عراق، اپیزود دوم کافه‌ای در جنوب ترکیه، اپیزود سوم هم خاکریزی در بیابان، مکان پیزود چهارم نیز یک چاله نفتی در برکراند یک دکل نفتی با شعله‌هایش مدام گُرگُر می‌کند و مکان اپیزود پنجم هم اردوگاه است.

لولو: چرا بالهات رو باز نمی‌کنی و برای همیشه از اینجا نمی‌ری؟ اشک‌هات رو که همه ریختی! دیگه منتظر چی هستی؟ چرا نمی‌ری به سمت جنوب؟ یا به سمت مدیترانه... این سرزمین هی فرو می‌ره ...مث لاشه یه لک لک توی چاه نفت! دیگه چیزی از دست تو بر نمیاد برای عراق.

نمی‌تونی مث هواپیماهای بزرگ آذوقه بیاری، یا مث یه کشتی مردم رو ببری آرارات! اسلحه‌ای هم نداری تا ازکسی دفاع کنی! لی لی حتا دیگه نمی‌تونی تخمی بذاری، تا کسی رو سیر کنه ...

۹۹۳۶/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه