بافق، مرکز ملی فعالیت‌های پژوهشی شتر کشور شد


بافق، مرکز ملی فعالیت‌های پژوهشی شتر کشور شد

یزد - ایرنا - فرماندار بافق گفت: تمام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی شتر در سطح کشور از 26 تیرماه جاری باید با مرکز ملی شتر این شهرستان هماهنگ باشد.

محمد زاده رحمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی، ایستگاه تحقیقات شتر بافق به یک مرکز ملی تبدیل شده و تمامی اقدامات و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی باید با هماهنگی مرکز ملی شتر این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء ایستگاه تحقیقات شتر بافق به مرکز ملی تحقیقات و توسعه شتر تک کوهانه ایران – بافق تبدیل می شود اظهار داشت: به زودی شاهد برگزاری روز ملی مزرعه شتر در این شهرستان خواهیم بود.
این مسئول شهرستان تصریح کرد: برای اعلام این رویداد ملی در شانزدهم مهرماه سال جاری برای اولین بار “روز ملی مزرعه شتر” با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی و مهمانان خارجی از جمله یک هیئت اتریشی و رئیس انجمن بین‌المللی شتر دنیا در بافق برگزار می شود.
فرماندار بافق در پایان به جلسه خود و دیدار با "زاده حسینی" رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد، "وظیفه شناس" معاون پژوهشی، "بیطرف" رئیس بخش علوم دامی و زارع رییس ایستگاه شتر بافق اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله مزایای این رویداد و ارتقاء سطح سازمانی ایستگاه تحقیقات شتر این است که درهای این مرکز بر روی علاقمندان به پرورش شتر و بخش خصوصی باز خواهد بود.

وی افزود: متقاضیان می توانند هم به صورت مشارکتی در داخل محدوده آن اقدام به پرورش شتر بر مبنای یافته های جدید علمی کنند و هم اینکه مزارع پرورش شتر در سطح شهرستان ایجاد و از مشاوره کارشناسان این مرکز و تسهیل گری سازمان جهاد کشاورزی بهره ببرد.

اقتصاد و حمل و نقل مردم بافق از قدیم الایام با شتر و شترداری گره خورده و هم اینک ۲ هزار ۵۰۰ نفر شتر در این شهرستان پرورش داده می شود و ۷۵ بهره بردار در این زمینه به کار اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق درفاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا