نمایش عروسکی شهر موشها دراهواز به کار خود پایان داد


نمایش عروسکی شهر موشها دراهواز به کار خود پایان داد

اهواز - ایرنا - نمایش عروسکی «شهرموش ها» کاری از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی اهواز با هدف آشنایی کودکان با آسیب های اجتماعی ، شامگاه دوشنبه در محل تالار آفتاب این شهرستان به کار خود پایان داد .

کارگردان نمایش عروسکی «شهر موش‌ها» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با گذشت ۱۹ روز از این نمایش عروسکی، حدود هفت هزار کودک، آموزش‌های اجتماعی و پیام نمایش را به صورت مستقیم به زبان ساده دریافت کردند که خود به تنهایی کمک بزرگی در فرهنگ سازی و آموزش اجتماعی به کودکان و خانواده‌های آنها است.

ناصر میاحی تئاتر «شهر موش‌ها» را نمایشی کاملاً آموزشی و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: ۱۳ هنرمند در این نمایش ایفای نقش کردند.

وی گفت: هدف این تئاتر آموزش مهارت «نه» گفتن به کودکان است که معمولاً در این گروه سنی به همراه ترس و تعارف وجود دارد، این برنامه کمک می‌کند تا کودکان در جریانات اجتماعی آسیب نبینند و شهامت دفاع از خود را داشته باشند.

میاحی ادامه داد: استقبال پرشور از نمایش عروسکی «شهر موش‌ها» نشان می‌دهد که شهروندان اهوازی علاقه مند به این هنر هستند و تئاتر یا نمایش کودک یک حلقه گمشده در جامعه است که باید آن را احیا و در اختیار مردم قرار داد.

وی تئاتر کودک را به ۲ بخش مهم تقسیم کرد و گفت: تئاتر به ۲ بخش «تئاتر کودک برای کودک» و «تئاتر بزرگسال برای کودک» تقسیم می‌شود که تئاترهای عروسکی با همکاری کانون پرورش فکر کودکان با موفقیت در استان در حال فعالیت است و نیز «تئاتر کودک برای کودک» هم در مراکزی که تحت عنوان آموزش تئاتر است آموزش داد می‌شود تا این هنر رونق و گسترش یابد.

میاحی از نمایش «شنل قرمز» در مرداد سال ۱۳۹۷ گفت و افزود: «شنل قرمزی» یک نمایش هشدار دهنده و بیدار کننده است که لزوم هوشیاری کودکان و نوجوانان را در مواجه با انسان‌های بد و شرور را گوشزد می‌کند و آنان را از ساده لوحی و فریب خوردگی بازمی دارد.

به گزارش ایرنا نمایش موزیکال «شهر موش ها» ۱۳ تیرما ه امسال در تالار آفتاب به روی صحنه رفت و شامگاه دوشنبه ۳۱ تیر با اجرای ۲ سانس به کار خود پایان داد.

۷۱۶۵/‏۶۰۶۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته