به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ فتحی بیرانوند در نشست با تشکل های زیست محیطی شهرستان رومشکان بر نقش محوری سازمان های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در جامعه تاکید کرد.

او ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی ،افزود: چالش های زیست محیطی که امروزه با آن ها دست به گریبان هستیم به خاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آن ها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسته ایم مشکلات را پشت سر بگذاریم و نتایج خوبی بگیریم.

فتحی بیرانوند سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را پرچم داران گسترش فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانست و تصریح کرد: حفاظت موثر از محیط زیست در گرو آموزش فرهنگ سازی و تغییر الگوهای رفتاری در این زمینه است.

او با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانست و خواستار مشارکت همگانی در این زمینه شد.

مهراد فتحی بیرانوند خاطر نشان کرد: خوشبختانه تشکل های زیست محیطی شهرستان رومشکان از تشکل های فعال در سطح استان بوده و اقدامات انجام شده توسط این تشکل ها در مناسبت های زیست محیطی و در ایام مختلف سال بسیار پر رنگ و اثرگذار بوده است.