49 تیم و گشت راهداری در جاده‌های خراسان جنوبی مستقر شدند


49 تیم و گشت راهداری در جاده‌های خراسان جنوبی مستقر شدند

بیرجند- ایرنا- 18 تیم و 31 گشت راهداری در جاده‌های خراسان جنوبی با همکاری پلیس راه استان با هدف کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی و ترافیک جاده‌ای در تابستان مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات در راستای ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی، گفت: اجرای بیش از ۱۰متر شیار لرزنده، ۱۶۰ کیلومتر تجدید خط کشی راه‌ها، تهیه و نصب انواع حفاظ ایمنی شامل گاردریل و نیوجرسی مفصلی به طول ۲ هزار و ۷۳۰ متر، تهیه و نصب علائم راه‌ها چهار هزار و ۲۰۰عدد از دیگر اقدامات انجام شده برای سفرهای تابستانی است.

جعفر شهامت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع لکه گیری و ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای فراهم کردن شرایط سفر ایمن ادامه داد: برای کنترل عوامل حادثه خیز از جمله تخطی از سرعت غیر مجاز گشت‌های کنترل جاده‌ای پلیس راه استان در تمام محورها فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مسافران باید ضمن رعایت سرعت مطمئنه در طول سفر به علائم نصب شده در محورها توجه کافی داشته باشند اظهار داشت: لازم است مسافران و رانندگان با توجه به طولانی بودن برخی مسیرهای استان و احتمال خستگی و خواب آلودگی از استراحتگاه های بین راهی و مجتمع های خدماتی رفاهی برای استراحت استفاده کنند.

وی گفت: به منظور فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران تابستانی ۸۵ گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند تا ضمن رصد وضعیت راه‌ها، در طول سفرهای تابستانی در صورت نیاز به عملیات راهداری، وارد عمل شوند.

شهامت تصریح کرد: در استان۲۵۳ دستگاه اتوبوس، ۱۲۹ مینی‌بوس و ۲۱۸ سواری کرایه عمومی برون شهری، کار جابه‌جایی مسافران را برعهده دارند و آماده ارایه خدمات به مسافران در مقاصد درون و برون استانی هستند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای اجرای جابه جایی ایمن مسافران اربعین حسینی (ع) در قالب کمیته حمل و نقل سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز آماده در یافت پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظر مسافران و هم استانی‌ها در خصوص نحوه ارایه خدمات سفرهای تابستانی است.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها