جوانان مهریز نیاز به نقشه راه و اطلس اشتغال دارند


جوانان مهریز نیاز به نقشه راه و اطلس اشتغال دارند

یزد - ایرنا - فرماندار مهریز گفت: ایجاد اشتغال جوانان و برخورد اصولی و علمی با معضل بیکاری به برنامه‌ریزی دقیق و همکاری تمام بخش‌ها به خصوص مشارکت خیران و بخش خصوصی نیاز هست و برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز به نقشه راه و اطلس اشتغال داریم.

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت موسسه‌های شغلی و کاریابی با بیان اینکه برای برنامه‌ریزی اشتغال جوانان نیاز به اطلاعات دقیق هست، تاکید کرد: در ۲۰ روز آینده اطلس اشتغال شهرستان تدوین می شود.

به گفته فرماندار مهریز، این اطلس شامل اطلاعات دقیق از افراد جویای کار و بومی شهرستان است و بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کاری آنها برای اشتغال در کارخانجات و واحدهای اقتصادی خصوصی برنامه ریزی می شود.

مهریز ۲ موسسه مشاوره شغلی و کاریابی دارد و هم اکنون حدود سه هزار نفر در ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان فعالیت دارند.

وی از چالش‌های جامعه امروزی را بحث بیکاری دانست و یادآور شد: برخی خانواده‌ها درگیر آن هستند و ایجاد اشتغال و تثبیت شغل‌های ایجاد شده حائز اهمیت است.

زارع زاده مهریزی ادامه دارد: این منطقه در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار فراوانی دارد و بر لزوم تعامل، همدلی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای رونق تولید و اشتغال تاکید کرد.

فرماندار مهریز افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط در زمینه تولید و اشتغال باید به صورت مستمر جلسات تخصصی خود را برگزار کنند.

زارع زاده مهریزی با اشاره به اینکه اولویت اول کار تمام دستگاه‌های اجرایی رونق تولید و اشتغال است، اضافه کرد: جوان بیکار مورد تهدید و خطر است بنابراین ما هرچه در توان داریم باید برای اشتغال جوانان کار کنیم و سیاست‌های کلان ملی و استانی را در شهرستان بومی‌سازی کنیم. سهولت دسترسی به جاده اصلی، وجود نیروی انسانی متخصص، معافیت مالیاتی، ارزانی زمین و وجود زیرساخت‌های کامل شهرک صنعتی مهریز را به مکان مناسبی برای احداث کارخانه‌های جدید تبدیل کرده است.

از جمعیت ۵۵ هزارنفری مهریز ۶۵ درصد در ۱۵۰ آبادی و روستا در پنج دهستان ارنان، بهادران، خورمیزات، تنگچنار و میانکوه بخش مرکزی شهرستان و بقیه در حوزه شهری زندگی می‌کنند.

۷۵۴۱/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه