مناطق سیل زده لرستان نیازمند اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی است


مناطق سیل زده لرستان نیازمند اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: با توجه به خسارت بسیار زیاد سیل به بخش های مختلف استان؛ این مناطق نیازمند توجه ویژه صندوق توسعه ملی در تخصیص اعتبارات است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: اکنون که رهبر معظم انقلاب با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مناطق سیل زده موافقت کرده اند؛ باید از این فرصت برای بازسازی لرستان محروم به خوبی و ویژه استفاده شود.

وی اظهار داشت: سیل به معنای واقعی در لرستان رخ داد و سایر استان ها یا با آبگرفتگی و یا حجم آب تمیز و کنترل شده مواجه شدند اما سیلاب عظیم لرستان با شدت تخریب بسیار بالا باعث ۱۰ هزار میلیاد تومان خسارت شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که تنها چند استان به واقع متاثر سیل هستند اما در لیست اعتبارات جبران خسارت حدود ۲۶ استان لحاظ شده اند.

استاندار لرستان گفت: بازسازی جاده خرم آباد – پلدختر ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد درحالیکه کل اعتبار راههای مناطق سیل زده ۳۰۰ و سهم لرستان از این رقم ۱۰۸ میلیاردتومان است.

خادمی تصریح کرد: با وجود اینکه سیل خسارات بسیاری به ساختمان ها و اماکن عمومی وارد کرده اما بودجه ای برای جبران این بخش تعریف نشده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از طرح های عمرانی موثراستان همچون راه آهن و آزادراه در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است که هریک به نوعی دچار مشکل هستند.

وی با بیا اینکه طرح راه اهن مشکل خرم آباد مشکل جدی پیدا کرده ادامه داد: با پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از محل اعتبارات سهام فولاد؛ طرح راه اهن دچار مشکل شد.

به گفته خادمی طرح راه اهن سال گذشته جز طرح های انتفاعی قرار گرفت که بتواند از این طریق بخشی از مشکلات مالی را توسط اوراق برطرف کند.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق