سهم شرکت‌های دانش بنیان در صنعتی سازی باید افزایش یابد  


سهم  شرکت‌های دانش بنیان در صنعتی سازی باید افزایش یابد  

اردبیل-ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید سهم خود در صنعتی‌سازی کشور را افزایش داده و سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.

عباس تابش روز پنجشنبه در همایش روز صنعت و معدن در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل افزود: صنعتی‌شدن و صنعتی‌سازی در دولت تدبیر و امید با هدف رقابت در بازار صنایع در دستور کار قرار گرفته و باید مدیران اهتمام جدی در این باره داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای گام نهادن در این مسیر استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توان جوانان ایرانی بسیار مؤثر است.

معاون وزیر صنعت و معدن بابیان اینکه صنعتی‌شدن با صنعت‌دارشدن متفاوت است، افزود: برای رسیدن به یک کشور صنعتی باید از تمام توان و ظرفیت کشور بخوبی استفاده کرد، صنعتی‌سازی کشور تنها متکی به احداث کارخانه نیست بلکه باید با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش‌های مختلف افزایش یابد.

تابش بیان کرد: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این شرایط کارساز بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تمامی واحدهای صنعتی مکلف هستند تا نیاز خارجی خود را در بخش قطعات در گام نخست، به اطلاع شرکت‌های دانش بنیان برسانند.

وی بر لزوم تبدیل شرایط تحریم و تهدید به فرصت برای کشور تأکید کرد و گفت: نباید بدلیل نبود سرمایه در گردش و سرمایه ایجادی، ظرفیت خالی در صنایع داشته باشیم، ضمن اینکه بایستی امروز با اندیشه ورزی مرزهای تهدید را درنوردیم.

او بیان کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در گردشگری، صنعت و کشاورزی است و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان را به سمت صنعتی‌شدن سوق دهند.

در این جلسه از تولید کنندگان و صنعتگران نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

۷۱۱۰/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند