برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید


برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید

سفر به باکو، کوله پشتی: برای اینکه بتوانید سفری بهتر و خاطره انگیز‌تر داشته باشید، باید قبل از سفر اطلاعات کاملی نسبت به مقصد بدست آورید. این اطلاعات بدست آمده باعث می‌شود عکس العمل بهتری در مقصد داشته باشید. در این مقاله سوال و جواب‌هایی وجود دارد که در سفر به باکو شما را کمک خواهد کرد.

سفر به باکو - برای اینکه بتوانید سفری بهتر و خاطره انگیز‌تر داشته باشید، باید قبل از سفر اطلاعات کاملی نسبت به مقصد بدست آورید. این اطلاعات بدست آمده باعث می‌شود عکس العمل بهتری در مقصد داشته باشید. در این مقاله سوال و جواب‌هایی وجود دارد که در سفر به باکو شما را کمک خواهد کرد.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۱. چرا الان زمان خوبی برای سفر به باکو است؟
باکو شهری است که در حال حاضر به شدت در حال تغییر است، در حالی که در گذشته چنین نبوده است. از معماری زا‌ها حدید گرفته تا برج سه شعله و رستوران، مغازه، هتل و... که پیشرفت این شهر را به خوبی نشان می‌دهد. ترکیب تاریخ و مدرنیته بسیار جذاب خواهد بود. به همین دلیل است که ما هم اکنون را برای سفر به باکو توصیه می‌کنیم.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۲. اولین کاری که بعد از رسیدن به باکو باید انجام دهید، چیست؟
پیشنهاد ما این است که به بلوار باکو بروید و کمی در این بلوار که در امتداد ساحل خزر کشیده شده است، قدم بزنید. با کمی قدم زدن می‌توانید با حس حال شهر و مردم عجین شوید. در یکی از کافه‌ها متوقف شوید و یک قهوه بنوشید. سپس به شهر قدیمی باکو که جز میراث فرهنگی این کشور است بروید، بر روی سنگفرش‌های قدیمی پا بگذارید و در کوچه‌های آن گشتی بزنید. به یکی از رستوران‌های شهر قدیمی باکو بروید و غذای اصیل آذری میل کنید.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید۳- در سفر به باکو چه لباسی بپوشیم؟
گردشگران و مسافران باکو، در انتخاب پوشش خو آزاد هستند. شماهم می توانید آزادانه لباس مناسب و دلخواه خودتان را داشته باشید. مردم در جمهوری آذربایجان لباس های شیک و آراسته ای بر تن می نمایند. پوشیدن لباس های مد روز مثل دامن کوتاه و آرایش کردن در باکو بسیار مرسوم است. بنابراین شما هم می توانید لباس مناسب فصل را بپوشید.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۴. رستورانی که در باکو پیشنهاد می‌شود کدام است؟
'Evda که در زبان آذری به معنای خانه می‌باشد. یکی از رستوران‌های محبوب است که دارای فضایی گرم و دلنشین است. دلمه و qutabs غذای‌های لذیذ و پیشنهادی است.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۵. این چهار چیزی در این شهر از دست ندهید!
بازدید از شهر قدیمی باکو، شهری که در میان دیوار‌های قلعه احاطه شده و خیابان‌های پر پیچ و خم آن و ساختمان‌های باستانی، موزه‌ای زیبا خلق کرده است. کاخ شیروانشاه که آخرین محل اقامت حاکمان قدرتمند شیروان بوده که دارای تاریخی هزار ساله بوده اند. برج دوشیزه از قرن ۱۲ که نماد باکو است و به دلیل در دسترس نبودن به این نام، نامگذاری شده است. البته در حال حاضر می‌توان به بالای آن صعود کرد و از بالای آن به دریای خزر نگریست. بازدید از موزه‌ی هنر آذربایجان را نیز فراموش نکنید.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۶. پیشنهاد سفر برای بیرون از شهر دارید؟
استراحتگاه‌های ساحلی زیادی در اطراف باکو و فاصله زمانی نیم ساعت وجود دارد. همچنین پارک ملی قوبوستان در فاصله یک و ساعت نیمی از باکو واقع شده است. این مکان باستانی دارای بیش از ۶۰۰۰ سنگ قدیمی حکاکی شده و کتیبه‌های حک شده‌ی رومی می‌باشد که واقعا ارزش دیدن دارد.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۷. مسافران از چه چیزی در باکو شگفت زده خواهند شد؟
بهترین چیزی که مسافرارن را شگفت زده می‌کند، مردمان باکو است. مردم آذربایجان بسیار مهمان نواز هستند. دارای آداب و رسوم غنی می‌باشند. مردمانی گرم و صمیمی که تجربه‌ای شیرین از سفر را برای شما به وجود می‌آورند.
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید
۸. بهترین زمان سفر به باکو چه موقع است؟
به این بستگی دارد که چه زمانی برای شما بهتر است. در فصل بهار درست است که می‌توانید باز شدن شکوفه و زیبایی‌های طبیعت را ببیند، اما هوا هنوز کمی سرد است. تابستان پر از وقایع است: تئاتر و اجرای خیابان، نمایشگاه هنری و مراسم‌های سالانه که در ساحل برگزار می‌شود. پاییز برای رفتن به کوه و زمستان برای اسکی است.
مترجم:سحر مردانه | منبع: www.cntraveller.com
برای سفر به باکو به این توصیه‌ها توجه کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستو صالحی: امیر تتلو را یک بار در تهران دیدم/ در ترکیه فحشم داد