755 واحد صنعتی در استان اردبیل فعال است


755 واحد صنعتی در استان اردبیل فعال است

اردبیل- ایرنا- با اینکه یک هزار و 69 واحد صنعتی دارای پروانه در استان وجود دارد از این تعداد 755 واحد با ظرفیت مختلف فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل روز پنجشنبه در جلسه بررسی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۱۱۶ واحد صنایع تبدیلی از سازمان جهاد کشاورزی مجوز گرفته‌اند، گفت: طبق آمار ارایه شده با تامین یک هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال اعتبار ۱۶۶ واحد صنعتی با اشتغال۲ هزار و ۵۹۶ نفر به چرخه تولید باز می گردند.

ارژنگ عزیزی افزود: ۱۰۶ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه کشاورزی در استان در حال اجراست ضمن اینکه ۶۶ واحد تولیدی توسط بانک‌های عامل تملک شده باید تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: ۲۷ طرح در حوزه صنعت و هشت مورد نیز در بخش گردشگری در سال جاری به بهره برداری می رسد.

عزیزی برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۴ در حوزه های مختلف برای ایجاد اشتغال و تولید را جز الویت‌های استان ذکر کرد و گفت: افزایش کشت گلخانه ای در شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته و باید سه هزار و ۵۲۴ هکتار تا این سال کشت گلخانه‌ای داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۰۰ هکتار برای کشت گلخانه‌ای هدف‌گذاری شده اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، افزایش راندمان تولید در کشت گلخانه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار باید سرمایه‌گذاری ها به سمت ایجاد سوله‌های گلخانه و کشت محصولات گلخانه‌ای سوق داده شود.

عزیزی اضافه کرد: ۹۵ درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی را صنایع کوچک، ۲/۴ درصد صنایع متوسط و ۲/۶ درصد صنایع بزرگ تشکیل می دهد و باید به سمت تولید و جذب سرمایه گذار حرکت کنیم.
۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال