بیش از 2 حامی برای هر یتیم در آذربایجان‌غربی وجود دارد


بیش از 2 حامی برای هر یتیم در آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه - ایرنا - بیش از 2 حامی برای هر یتیم و فرزند محسنین در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد و مسوولان استانی با برنامه ریزی‌های انجام شده درصدد افزایش این رقم هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ هزار و ۳۱ یتیم و فرزند محسنین در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.

عزیز سهندی اضافه کرد: از این تعداد پنج هزار و ۵۵۰ فرزند یتیم و باقی فرزند محسنین هستند که مورد حمایت کمیته امداد قرار دارند.

وی با اشاره به اهتمام این نهاد در یافتن حامی برای ایتام و محسنین بیان کرد: هم‌اکنون ۲۳ هزار و ۲۱۳ حامی نیکوکار در راستای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین با این نهاد تعامل مستمر دارند که امسال ۲ هزار و ۲۶۷ نیکوکار در استان به تازگی به جمع حامیان ایتام و فرزندان محسنین اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال این حامیان خیّر در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ۷۸ میلیارد ریال به ایتام نیازمند و فرزندان محسنین استان کمک کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میاندوآب با ۸۳۶ نفر و انزل با ۲۲۸ نفر به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد یتیم و فرزندان محسنین را در آذربایجان‌غربی دارند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون سرانه هر یتیم ماهانه ۳۲۴ هزار تومان و سرانه فرزندان محسنین برای هر نفر ماهانه ۱۲۸ هزار تومان است.

وی افزود: علاوه بر کمک های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد آذربایجان‌غربی مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ به منظور تامین هزینه های معیشتی، درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای فرزندان محروم از نعمت پدر توسط کمیته امداد اجرا می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند و با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: مدت حمایت حداقل یک سال بوده که طی آن حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد امام (ره) محل سکونت فرد مورد نظر با شناسه مخصوص واریز می‌کند.

سهندی گفت: علاوه بر طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز از سال ۱۳۹۰ به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی در بین فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار در کمیته امداد کشور و به تبع آن در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پیامکی حامی یابی در آذربایجان غربی بیان کرد: افرادی که قصد حمایت از ایتام و فرزندان محسنین را داشته باشند، می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۴، با نحوه حمایت از آنان آشنا شوند.

وی ادامه داد: این سامانه به تازگی راه اندازی شده که امیدواریم در کمک به ایتام و فرزندان محسنین استان نقش پررنگی داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می توانند با روش های مختلفی از جمله پرداخت اینترنتی از طریق آدرس www. Emdad.ir، کمک به کمیته امداد سایت بانک ملت، شماره شبا شماره حساب اکرام ایتام و محسنین به شماره ۱۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۵۱۲۸۶۷۹۰IR با درج شناسه حامی، نرم افزار موبایلی سکه و انتقال کارت به کارت به شماره ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۸۷۷۶۳ از طریق عابر بانک ملت با شناسه خود حامی به طرح اکرام ایتام و محسنین استان کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد حمایتی در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان اقدام به افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته های تحصیلی و استفاده از روش های مجازی کرده است.

سهندی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کار گرفته ایم.

طرح های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

فرد حامی باید ماهانه حداقل ۲۰ هزار تومان به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.

بیش از یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته اند و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانده‌اند.

۸۱۳۷/۷۱۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری