همگانی شدن امر به معروف ریشه خلاف را می‌خشکاند


همگانی شدن امر به معروف ریشه خلاف را می‌خشکاند

قم – ایرنا – آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: اگر امر به‌ معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه مردم وقتی خلافی دیدند که امنیت و حیات جامعه را به خطر می‌اندازد اعتراض کنند، آن‌هم با بیان و رفتار مناسب، حتماً موثر خواهد بود و ریشه خلاف و منکر خشکیده خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صافی گلپایگانی، وی در دیدار مسئولان طرح حافظان حریم حرم آستان مقدس حضرت معصومه (س)، لزوم احیای این دو فریضه الهی را یادآور شد و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و هرکسی که این دو فریضه الهی را نادیده بگیرد، در پیشگاه پروردگار مسئول است.

وی اضافه کرد: این طرح و اقدامی که شروع کردید و ان‌شاءالله موجب احیای این دو فریضه الهی شود، بسیار کار ارزشمند و بزرگی است.

این مرجع تقلید، اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر را از کارهای دیگر بالاتر دانست و گفت: حیات طیبه جامعه زمانی است که مردم امربه‌معروف و نهی از منکر را به معنای حقیقی‌اش اجرا کنند. اصلاً حفظ دین و ایمان و پاک بودن جامعه، به امربه‌معروف و نهی از منکر وابسته است و اگر این موضوع نادیده گرفته شود، فساد فراگیر می‌شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به جایگاه شهر مقدّس قم و حوزه مبارک آن، تصریح کرد: شهر قم باید در این زمینه پیش‌قدم و الگو برای دیگر شهرها باشد. اینجا حرم اهل‌بیت (ع) است. نه‌تنها حرم مطهّر حضرت فاطمه معصومه حرم است بلکه تمام قم، حرم اهل‌بیت است؛ باید مراقب باشیم حرمت آن محفوظ بماند و طوری باشد کسانی که قصد هنجارشکنی دارند، نتوانند در قم، ابراز وجود کنند.

وی در پایان این دیدار، با تشکّر مجدد از متصدیان این طرح، گفت: کاش این‌جانب هم در این کار بزرگی که دارید با شما همراه بودم. امیدوارم عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر (عج) شامل حال همه شما باشد و بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارک ایشان را فراهم آورید.

۱۱۷۵ / ‏‬

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از برخورد ماشین شاسی بلند با گله گوسفندان