تعمیر اساسی واحدهای پالایشگاه ایلام آغاز شد


تعمیر اساسی واحدهای پالایشگاه ایلام آغاز شد

ایلام - ایرنا - رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعمیرات اساسی، نوسازی، بازسازی و بازرسی فنی تجهیزات فرآیندی پالایشگاه، تعمیرات دوره ای دستگاه ها و تجهیزات دوار، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی و ابزار دقیقی با هدف استمرار و پایداری تولید آغاز شده است.

مسعود مرشدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرآیند آغاز تعمیرات اساسی در این پالایشگاه از امروز آغاز شده و این روند به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی شرکت‌های پالایشی کشور به صورت سالیانه با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های بالادستی و پایین دستی در فصول گرم سال که مصارف شبکه گاز کم است، با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

مرشدی یادآور شد: نصب مبدل حرارتی کولدباکس و مبدل‌های حرارتی برج متان زدا، تعویض کامل سینی برج‌های احیا واحد شیرین سازی گاز، نصب پوسته و تیوپ باندل مبدل واحد اول شیرین سازی گاز، نصب هدر ٢٤ اینچ گاز اسیدی واحد دوم شیرین سازی، تعمیرات دوره‌ای باسکوپلرهای نیروگاه در این دوره مورد بازبینی و در صورت نیاز تعمیر قرار می‌گیرند.

به گفته وی انجام تست تانژانت دلتا کلیه ترانسهای پالایشگاه، تست تخلیه جزئی کابل‌های ژنراتورهای نیروگاه و الکتروموتورهای کمپرسورهای صادرات گاز و بروز رسانی بخش‌هایی از سیستم‌های کنترلی اتاق کنترل مرکزی پالایشگاه، از جمله فعالیت‌های بسیار بااهمیت پیش بینی شده در تعمیرات امسال است.

وی در مورد هدف از بازرسی و تعمیر واحدهای مختلف پالایشگاه توضیح داد: یکی از اهداف تعمیرات اساسی بخش‌های مختلف پالایشگاه افزایش تولید در طول سال است و همچنین تعمیرات تخصصی در فصل گرم سال باعث می‌شود نیاز به تعمیرات ناخواسته و اضطراری در فصول سرد سال کاهش پیدا کند.

وی در مورد چگونگی فرآیند کار تعمیر هم گفت: بازرسی و تعمیر واحدهای مختلف پالایشگاه که از امروز شروع شده به تناوب در تمام واحدهای پالایشگاه انجام می‌گیرد به گونه‌ای که در روند فعالیت پالایشگاه خللی ایجاد نشود.

۷۱۷۲/‏۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...