جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی


جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

جزیره هنگام قشم - از سواحل نقره‌ای جزیره هنگام گرفته تا جاذبه‌ها و حیات وحش طبیعی اش، نایاب‌ترین دیدنی‌های کشورمان هستند که در این سفر کشف خواهید کرد. با ما همراه باشید تا گذری به جزیره هنگام؛ دُردانه‌ی خلیج فارس داشته باشیم.

جزیره هنگام قشم - از سواحل نقره‌ای جزیره هنگام گرفته تا جاذبه‌ها و حیات وحش طبیعی اش، نایاب‌ترین دیدنی‌های کشورمان هستند که در این سفر کشف خواهید کرد. با ما همراه باشید تا گذری به جزیره هنگام؛ دُردانه‌ی خلیج فارس داشته باشیم.

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

جزیره هنگام کجاست؟
جزیره هنگام یکی از مجموعه جزایر خلیج فارس است که با مساحتی حدود ۳۳.۶ کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم واقع شده است. برای رفتن به این جزیره باید از قایق‌ها و لنج‌ها استفاده کنید؛ همه چیز در آنجا بکر و دست نخورده است. در ظاهر بی آلایش روستا تنها ۳ روستا دیده می‌شود که مردمانی مهربان و خونگرم دارند. در اینجا هیچ خبری از خیابان ها، ساختمان ها، مراکز خرید قشم و مراکز تفریحی مدرن کیش نیست؛ اما به رسم مهمان نوازی، خاطرات شیرینی را برایتان رقم می‌زند.

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

بهترین زمان برای سفر به جزیره
آب و هوای جزیره هنگام تحت تأثیر اقلیم جنوب کشور، گرم و مرطوب است. اگر قصد دارید از آب و هوای معتدل و دنج جزیره لذت ببرید، برای اواسط پاییز تا اوایل بهار برنامه ریزی کنید. البته اگر قصد دارید شانس دیدن دلفین‌ها را از دست ندهید، بهتر است ماه آذر و دی را برای سفر انتخاب کنید. در نظر داشته باشید در فصل زمستان و زمانی که ما در چله بزرگ اوج سرما را تجربه می‌کنیم، جزیره‌های خلیج فارس بهترین آب و هوای خودشان را دارند. در این ماه‌ها مسافران جزیره بیشتر می‌شوند و همین ازدحام باعث افزایش هزینه‌ها و گران‌تر شدن امکانات رفا‌های و تفریحی می‌شود. حالا انتخاب با شماست که چه زمانی برای سفر به جزیره هنگام مناسب‌تر است.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

دلفین‌های بازیگوش هنگام
جزیره هنگام به سواحل زیبا و خارق العاده اش شهرت دارد؛ اما دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری آنجا تنها به سواحل نابش محدود نمی‌شود. با رفتن به این جزیره به زیستگاه دلفین‌ها قدم گذاشته اید. این موجودات دوست داشتنی در هر اقیانوسی که باشند گردشگران را به دل دریا می‌کشانند. اگر تابحال حرکت دسته جمعی دلفین‌ها را از نزدیک ندیدید، می‌توانید به جزیره هنگام سفر کنید و در کمترین فاصله شاهد رقص آن‌ها باشید. در نظر داشته باشید که برای تماشای دلفین‌ها باید صبح زود در جزیره باشید.
جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلیپارک کروکودیل‌ها
کروکودیل‌ها به دلیل زیستگاه‌های خاصی که دارند کمتر در گوشه و کنار کشورمان دیده می‌شوند؛ بخصوص که در فضای آزاد دسترسی به آن‌ها کمی خطرناک و سانحه آفرین است. در پارک نوپک جزیره هنگام این موقعیت فراهم شده تا در محیطی ایمن و بدون استرس با این حیوانات گوشت خوار روبرو شوید. پارک کروکودیل نوپک یکی از قطب‌های صنعت پرورش کروکودیل در جهان است که با هدف پرورش کروکودیل‌ها در راهبرد‌های بسیار اصولی و با بررسی‌های علمی کار خود را آغاز کرده است.
امروزه پارک کروکودیل نوپک یکی از مراکز مهم گردشگری جزیره هنگام است که از نزدیک شما را با این خزنده‌های غول پیکر آشنا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از این پارک دیدن کنید؛ چون نظیرش را در هیج جای ایران نخواهید دید.
جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلیحیات وحش جزیره
خاردم مصری و جبیر مهمترین و زیباترین حیوانات حیات وحش جزیره هستند که اگر خوش شانس باشید می‌توانید در سفر خود به جزیره هنگام ببینید. خاردم مصری نوعی سوسمار غول پیکر است که در اقلیم گرم و بیابانی جزیره زندگی می‌کند. این سوسمار مهمان موزه‌های حیات وحش بسیار زیادی بوده است؛ اما در جزیره هنگام، این شما هستید که مهمان این خزنده‌ی غول پیکر خواهید شد. مراقب باشید، چون دیدن این موجودات در فضای آزاد کمی ترسناک است.
جالب است بدانید که اعراب این حیوانات با ارزش را شکار می‌کنند. از نظر آن‌ها گوشت این حیوانات منبع غذایی غنی و پوست شان مرغوب‌ترین چرم موجود است. متاسفانه روند شکار این خزنده‌های غول پیکر باعث کاهش جمعیت آن‌ها شده و جزیره هنگام را به یکی از زیستگاه‌های باقی مانده در کشور تبدیل کرده است.
جبیر، آهوی زیبا و تناز جزیره است که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت از نظر‌ها دور می‌شود تا دوست داران حیات وحش را در حسرت دیدارش بگذارد. جبیر جثه‌ای کوچتر از آهو دارد با این تفاوت که هر دو گونه نر و ماده اش، شاخ‌های بزرگ و کشیده‌ای دارند.
جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلیساحل گردی در هنگام
جزایری مانند هنگام و ناز بیشترین شهرت را به خاطر بکر بودن و طبیعت عجیبشان به دست آورده اند. یکی از جاذبه‌های طبیعی و آرام این جزیره، سواحل زیبا و تمیز می‌باشد. ساحل نقره‌ای با شن‌های درخشان و براق در تلفیق با آب‌های زلال دریا منظره‌ای شگفت انگیز را بوجود می‌آورد.
جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلییادگاری‌های استعمارگران خارجی
کشتی به گل نشسته پرتغالی‌ها و تاسیسات بندری انگلیسی ها، از جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام هستند که تاریخ پر فراز و نشیب تجاوزگران را در ادوار مختلف نشان می‌دهند. پرتغالی‌ها در دوران صفویه و انگلیسی‌ها در زمان قاجار‌ها بساط استعمار خود را در این جزیره پهن کردند تا از موقعیت خوب آن در راستای اهداف خود استفاده کنند. اکنون از تمام تجاوز‌های بیگانگان، تنها یک کشتی به گل نشسته و بقایای تاسیسات دریانوردی بجا مانده که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

جاذبه‌های تفریحی جزیره هنگام

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

شنا و غواصی
شنا در آب‌های زلال و شفاف جزیره هنگام لذت دیگری دارد. در پیرامون این جزیره دمای آب بسیار محسوس است. جریان آب‌های سرد و گرم اقیانوس، لذت غوطه ور شدن در امواج سواحل مرجانی را دوچندان می‌کند. خوشبختانه شرایط غواصی کردن در این محدوده برای گردشگران و مسافران فراهم شده؛ بنابراین می‌توانید زیر نظر راهنما از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرید. مطمئنا در بیشتر تفریحات و سرگرمی‌های موجود در جزیره‌های خلیج فارس، سواحل و آب‌های آزاد منطقه، نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ بنابراین با خیال راحت به جزیره هنگام سفر کنید، چون قرار است تجربه‌های جدیدی از جزیره گردی را برایتان رقم بزند.

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

رستوران‌های سنتی جزیره هنگام
هرجا که دریا و ساحل باشد، حضور گردشگران را خواهید دید و هر جا که مسافر باشد امکانات رفاهی و تفریحی هم مهیاست. جزیره هنگام با توجه به سواحل زیبا و معروفش امکانات رفاهی خوبی برای شب نشینی‌ها و لذت بردن از هوای جزیره دارد. در سواحل جزیره رستوران‌های سنتی و محلی جالبی وجود دارد که انواع غذا‌های محلی و دریایی را سرو می‌کنند. مطمئنا طعم غذا‌های دریایی در کنار سواحل نقره‌ای جزیره، دلچسب‌تر خواهد بود؛ پس بدون معطلی خودتان را به یکی از رستوران‌های دنج ساحلی دعوت کنید.

جزیره هنگام از رقص دلفین‌ها تا خوشمزه‌های محلی

خرید از بازار‌های سنتی
یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در جزیره هنگام می‌توانید ببینید، بازار‌های رنگارنگ سنتی آن می‌باشد. زنان هنرمند جزیره در بازار‌های سنتی آن صنایع دستی که اغلب آن‌ها از صدف درست شده اند را به نمایش میگذارند. اگر کمی اهل عکاسی و هنر هستید، در این بازار می‌توانید در کنار خرید سوغاتی، سوژه‌هایی ناب را شکار کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!