745 شرکت و اتحادیه تعاونی فعال یزد در جشنواره برتر ملی ثبت نام کردند


745 شرکت و اتحادیه تعاونی فعال یزد در جشنواره برتر ملی ثبت نام کردند

یزد - ایرنا - مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: 745 شرکت و اتحادیه تعاونی های فعال استان با گرایش های مختلف از چهارم خرداد تا 10 تیر ماه جاری در چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر سال 98 ثبت نام کردند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون یزد، میثم لطفی اظهار کرد: این تعداد ثبت نام تعاونی‌ها بیانگر افزایش ۲۲ درصد این تشکل‌های حوزه تعاون نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: بیشترین ثبت نام با توجه به تعداد تعاونی‌های فعال به ترتیب مربوط به شهرستان‌های یزد، ابرکوه، اردکان، مهریز، میبد، تفت، خاتم، بافق، اشکذر و بهاباد است.
مدیر تعاون استان یزد اضافه کرد: بیشترین ثبت نام در گرایش‌های کشاورزی با ۱۶۷ تعاونی، خدماتی ۲۳۸ مورد، صنعتی ۱۲۵ شرکت تعاونی و سایر گرایش‌ها ۲۱۵ مورد بود که داوری جشنواره پس از پایان ثبت نام انجام می‌شود.

به گفته لطفی، برترین تعاونی‌های استان در گرایش‌های مختلف مشخص، معرفی و در شهریورماه جاری همزمان با هفته تعاون تجلیل می‌شود.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.
از پنج هزار شرکت تعاونی ثبت شده در یزد، ۲ هزار تعاونی با ۷۰۰ هزار عضو در استان فعال است که عمده آنها متعلق به شرکت‌های تعاونی مسکن مهر است.

این جشنواره هر سال با هدف مشارکت، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضای تعاون به ویژه ایجاد انگیزه میان جوانان، معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به اقشار مختلف جامعه و مسئولان و ارج نهادن به زحمات تلاشگران و ارتقای جایگاه و اهمیت تعاون برگزار می‌شود.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

۱۹۶۸/‏‬ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟