برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبی


برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبی

دو تا از مهم‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان همواره شهر استانبول در کشور ترکیه و شهر دبی در امارات متحده عربی است. این دو شهر بنا بر دلایل متعددی از جمله جاذبه‌های تاریخی استانبول و زیبایی شهری و بازار‌های مدرن خود و شهر دبی برای تفریحات لوکس و بازار‌های جهانی خود محبوبیت فراوانی دارند.

برنامه ۵ روزه سفر به استانبول و دبی و کار‌هایی که می‌توانید در آن انجام دهید!
دو تا از مهم‌ترین مقاصد سفر برای ایرانیان همواره شهر استانبول در کشور ترکیه و شهر دبی در امارات متحده عربی است. این دو شهر بنا بر دلایل متعددی از جمله جاذبه‌های تاریخی استانبول و زیبایی شهری و بازار‌های مدرن خود و شهر دبی برای تفریحات لوکس و بازار‌های جهانی خود محبوبیت فراوانی دارند. برخی از افراد علاقه دارند تا در سفر خود از این دو شهر بازدید کنند لذا اقدام به سفری ۵ روزه به استانبول و دبی میکنند.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیبرای سفر‌های چند مقصدی مهم‌ترین نکته این است که چگونه سفر خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید از تمام جاذبه‌های مقاصد مورد نظر خود دیدن کنید و سفری لذتبخش را تجربه کنید. در این مقاله سعی داریم تا تئوری یک سفر ۵ روزه به این دو شهر را برای شما نمایش دهیم پس تا پایان مقاله ما را در این سفر همراهی کنید.
به طور کلی این که چند روز در کدام شهر بمانید به خودتان بستگی دارد، اما اغلب تور‌ها ۳ روز را به استانبول و ۲ روز را به دبی اختصاص میدهند. اگر شخصا سفر میکنید میتوانید این تناسب را طبق سلیقه‌ی خود تغییر دهید.
روز اول استانبول:
با تور استانبول یا با خرید بلیط هواپیما استانبول به استانبول رسیده اید، بهتر است اولین روز از سفر سه روزه‌ی خود در استانبول را به بازدید از جاذبه‌های تاریخی این شهر اختصاص دهید. ابتدا به میدان سلطان احمد بروید تا کمی با حال و هوای این شهر بیشتر اشنا شوید. سپس به موزه‌ی ایاصوفیه با قدمتی بالغ بر ۱۵۰۰ سال بروید. این بنا که در زمان‌های مختلفی در طول تاریخ ترکیه برپا بوده است میتواند شکوه و عظمت ان دوران‌ها را برای شما به تصویر بکشد. حالا میتوانید با کمی پیاده روی به مسجد ابی برسید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیاین مسجد به دلیل داشتن کاشی‌های فراوان ابی رنگ به این نام معروف شده است. میتوانید پس از بازدید از این مکان‌ها به بازدید از مسجد بایزید بروید و یا اینکه ابتدا نهار را در میدان سلطان احمد میل کنید و پس از ان به بازدید از محله و بازار بایزید در کنار مسجد بایزید بروید. اگر شام این بازار‌ها را نپسندیدید میتوانید باز هم به میدان سلطان احمد بازگردید و شام را در این میدان میل کنید. تمام این بنا‌ها فاصله‌های نزدیکی با یکدیگر دارند لذا میتوانید در طول روز پیاده روی کنید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیروز دوم استانبول:
بنا‌های تاریخی مهم شهر استانبول را تماشا کردید اگر علاقه دارید تا بنا‌های بیشتری را ببینید میتوانید به گشت و گذار تاریخی خود ادامه دهید پس به کاخ توپقاپی بروید و حتما از حرمسرا‌ها و شبستان‌های این کاخ دیدن کنید. از نوشیدنی قدیمی عثمانی بنوشید و به دیدن منظره‌ی زیبای بسفر از درون این کاخ بروید. زمان نهار فرارسیده است.
بهتر است تا به بازار ادویه مصری‌ها بروید و علاوه بر گشت و گذار در این بازار نهار خود را نیز میل کنید. در این بازار میتوانید انواع غذا‌های ساده و خوشمزه ترکی را بچشید. نهار را میل کرده اید و نیاز به کمی استراحت دارید. پس بیایید تا سوار قایق‌های شهیر هاتلاری شویم و از تنگه بسفر استانبول دیدن کنیم. به محله‌ی کادیکوی بروید و بعدازظهر خود را در انجا بگذرانید. شام را در رستوران شیا میل کنید و به هتل بازگردید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیروز سوم استانبول:
این روز را به دیدن استانبول بزرگ‌تر اختصاص دهید. به سمت خلیج هالیک بروید و از موزه‌های متعدد این خلیج دیدن کنید. یادتان نرود که از فرسکو و موزاییک کاری طلایی موزه چورا دیدن کنید. در این جا میتوانید از مسجد قدیمی ایوپ نیز دیدن کنید و درنهایت برای صرف نهار نیز مشکلی ندارید چرا که رستوران پیر لوتی درنزدیکی شما قرار دارد.
زیباترین جاذبه‌ی این منطقه دنیای مینیاتوری امپراطوری عظیم عثمانی است. بازدید از این منطقه وقت شما را خواهد گرفت، اما بدانید که ارزش یک بار دیدن را حتما دارد. نزدیک شب شده بهتر است تا به محله‌های قدیمی این شهر بروید و با زندگی مردم در این مناطق اشنا شوید و کمی موسیقی ترکی به گوشتان بخورد. پس از صرف شام در این محله‌ها به هتل بازگردید و اماده‌ی رفتن به دبی شوید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیروز چهارم دبی:
دبی را میتوان شهری کاملا مدرن با تفریحات متنوع در کنار بافت تاریخی دانست. اغلب افراد به این دلیل به این شهر سفر میکنند تا از جذابیت‌های زندگی مدرن لذت ببرند و از بازار‌های لوکس این شهر خرید کنند، اما عده‌ی دیگری نیز هستند که علاقه مندند تا از بافت تاریخی این شهر کویری دیدن کنند. این که به کدام بافت علاقه دارید شروع سفر شما در دبی را رقم میزند. شما می‌توانید بلیط هواپیما دبی خود را از این سایت دریافت کنید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیچون بخش اعظمی از این شهر را بخش مدرن ان تشکیل داده است پس ابتدا به سراغ این بخش میرویم. به دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان با ۱۲۰۰ مغازه بروید. از جاذبه‌های تفریحی این مرکز دیدن کنید و به خرید اجناس مارک بپردازید. سپس به صرف نهار مشغول شوید و پس از ان به برج خلیفه بزرگ‌ترین سازه‌ی بشری بروید. در بالاترین طبقه‌ی این برج میتوانید نمایی کلی از دبی را به تماشا بنشینید.
در نزدیکی غروب به تماشای فواره‌های اطراف این برج بایستید که رقص نور زیبایی را برای شما به نمایش در می‌اورند. شام را میتوانید در دبی مال و یا برج خلیفه میل کنید. سپس به هتل بازگردید که تفریحات جذاب و دیدنی شما فردا رخ خواهند داد.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبیروز پنجم دبی:
چه با تور دبی و چه به صورت شخصی سفر کرده باشید، در روز پنجم و سفر به دبی سعی کنید صبح را کمی زودتر بیدار شوید و به دل صحرای این شهر بزنید. یکی از تفریحات جذاب و هیجان انگیز این شهر سافاری است. صبح تا ظهر خود را در این منطقه بگذرانید و پس از ان به یکی از رستوران‌های این شهر بروید.
برنامه 5 روزه سفر به استانبول و دبینهار خود را میل کنید و اماده‌ی رفتن به بافت تاریخی این شهر شوید. بیایید به محله‌ی قدیمی بستاکیه برویم. زندگی در کنار نهر جاری دبی و کوچه‌های تنگ ان را تجربه کنید. این محله پر از موزه‌ها و گالری‌های متعدد است که میتوانند برای شما تاریخ و هنر این منطقه را به نمایش بگذارند. شام را در همین منطقه صرف کنید و سپس به هتل بازگردید تا اماده‌ی بازگشت به ایران شوید.
برای شروع این سفر ۵ روزه ایرلاین‌های متعددی اماده‌ی ارائه خدمات هستند که از ان جمله میتوان به ایران ایر یا هما، کیش ایرلاین، ماهان و... اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک