طرح تامین برق با انرژی خورشیدی نیازمند همت دستگاه های اجرایی است


طرح تامین برق با انرژی خورشیدی نیازمند همت دستگاه های اجرایی است

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح تامین 20درصد از برق دستگاه های اجرایی با استفاده از پنل های خورشیدی در استان نیازمند تلاش سازمان های اداری است.

داود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون پنج دستگاه اجرایی کهگیلویه وبویراحمد برای تامین برق خود با استفاده از پنل های خورشیدی مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: آب و فاضلاب روستایی و شهری، گاز و شرکت توزیع برق از جمله دستگاه و شرکت های مشارکت کننده در این طرح بوده اند.

راهزادی از دستگاه های اجرایی خواست تا با استفاده از اعتبارات ملی و استانی برای نصب پنل های خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز خود تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گرانی سوخت های فسیلی، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز عنوان کرد.
او امکان تامین شبکه های کوچک و ناحیه ای، استهلاک کم و عمر زیاد و بی نیازی به متخصص را از دیگر مزایای نیروگاه های خورشیدی ذکر کرد.

۸۵ درصد از تولید برق کشور با استفاده از سوخت‌های فسیلی است.

جبران هر یکهزار مگاوات ساعت کمبود نیاز انرژی برق در کشور با نیروگاه‌های برق ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

هم اکنون از ۷۰ هزار کیلووات ساعت برق تولیدی کشور ۱۵ هزار وات ساعت آن در ۲ ماه از سال آن هم ساعت‌های خاص وارد مدار می‌شود که این امر لزوم استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق را بیشتر کرده است.

از شاخص ۵۶ هزار مگاواتی برق کشور ۳۸۹ مگاوات آن در کهگیلویه و بویراحمد مصرف می‌شود.

استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران ۲۷۰ هزار مشترک برق دارد.

/ ‏۱۶۶۲/‏۸۱۴۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب