هجوم ملخ به شهرستان خرامه صحت ندارد


هجوم ملخ به شهرستان خرامه صحت ندارد

شیراز - ایرنا- رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کلیپ پخش شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر هجوم ملخ به شهرستان خرامه صحت ندارد.

علیرضا واحدی‌پور با بیان اینکه پایش ملخ در شهرستان خرامه همانند سایر شهرستان‎های این استان در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد افزود: پس از دریافت خبر وجود ملخ در این شهرستان در اسرع وقت گروه‌های ردیابی اراضی زراعی، باغی و ملی این شهرستان را کاملاً بررسی کردند که با بررسی‌های صورت گرفته ملخ صحرایی در شهرستان خرامه مشاهده نشد و آفت گزارش شده " زنجره مو" بود.

وی افزود: این آفت نیز مانند سایر آفات به واسطه شرایط جوی سال جاری که مناسب رشد و تکثیر آن‌ها بوده، نسبت به سال های با بارندگی های نرمال زیادتر می باشد و دستورالعمل مبارزه با افت زنجره مو، از چند روز گذشته توسط مدیریت حفظ نباتات به تمام شهرستان‌ها ارسال شده است.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از عموم مردم به ویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان که از ابتدا با این سازمان در امر مبارزه با ملخ صحرایی همراهی داشتند، تشکر کرد.

ردیابی ملخ صحرایی (دریایی) در بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی و عرصه‌های منابع طبیعی این استان انجام شده و در بیش از ۴۳ هزار هکتار آن سمپاشی صورت گرفته که سه هزار هکتار آن به صورت هوایی بوده است.

۱۴ شهرستان این استان هم اینک درگیر حمله ملخ‌های صحرایی هستند که در حال حاضر برای هر کدام از این شهرستان‌ها، یک شهرستان معین تعیین و برای آن یک مدیر ارشد ستادی و یک کارشناس فنی پشتیبانی مشخص شده است.

با هدف مقابله با ورود ملخ صحرایی به مزارع و باغ‌های استان فارس، بیش از ۹۰ درصد کار مبارزه با این آفت در عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده و به همین سبب تا کنون خسارت جدی به مزارع و باغ‌های فارس وارد نشده است.

شهرستان خرامه در فاصله ۸۲ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل