توقیف سیگار خارجی قاچاق در تالش


توقیف سیگار خارجی قاچاق در تالش

آستارا - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف و ضبط سه هزار و 400 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق و دستگیری عامل آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین جمال‌دار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی بخش اسالم تالش، حین گشت در حوزه استحفاظی به شخصی که با یک کارتن کالا در کنار جاده ایستاده بود، مشکوک شدند.
وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از کارتن نامبرده سیگارهای خارجی قاچاق را کشف و کارشناسان، ارزش این محموله را ۱۵ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ جمال دار ادامه داد: متهم ۳۶ ساله حامل سیگارهای قاچاق، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و به شهروندان توصیه می شود، برای مقابله با پدیده شوم قاچاق، هر گونه تحرکات مشکوک به آن را به پلیس گزارش کنند.

فرمانده انتظامی تالش همچنین از کشف ۳۶۲ فقره سرقت و دستگیری ۲۳۲ سارق در سه ماه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جمال‌دار با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۳۶۲ فقره سرقت کشف و ۲۳۲ سارق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: در این مدت ۵۸ تن چوب قاچاق در شهرستان کشف شده است.
وی با بیان اینکه همچنین ماموران انتظامی تالش ۱۱ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کرده‌اند بیان داشت: ۳۶ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز هم در این مدت کشف شده است.
به گفته سرهنگ جمال‌دار، ماموران پلیس تالش ۱۴ هزار و ۷۶۴ قلم دارو و ۱۰۶ هزار و ۴۰ نخ سیگار که همگی قاچاق بودند را در سه ماه اول سال جاری کشف کردند.
وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مقام قضایی در برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان، تعداد ۳۷۵ دستگاه موتورسیکلت و ۶۲۱ دستگاه خودرو به دلایلی چون سرقتی بودن وسیله نقلیه، داشتن دستور توقیف قضایی، عدم رعایت قوانین و مقررات، بی‌نظمی در عبور و مرور از جمله تخلفات حادثه‌ساز، حمل کالای قاچاق و موادمخدر، انجام سرقت و جابجایی اموال مسروقه توقیف شدند.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز