مرد طلایی روئینگ ایران: شرایط بسیار خوبی در مسیر کسب سهمیه المپیک داریم


مرد طلایی روئینگ ایران: شرایط بسیار خوبی در مسیر کسب سهمیه المپیک داریم

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلا و نقره روئینگ آسیا با ابراز رضایت از شرایط تیم ملی در مسیر کسب سهمیه المپیک گفت: شرایط بسیار خوبی در مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو داریم.

ملی پوش قایقرانی روئینگ ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره شرایط تمرینی در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: وضعیتمان بسیار خوب است و واقعاً روز به روز پیشرفت داریم. شرایط تیم مناسب است و تمرین‌های پرفشاری داریم تا انشاالله بتوانیم با قدرت در مسیر کسب سهمیه المپیک گام برداریم.

نصیری با اشاره به تست پایان اردوی تیم ملی نیز بیان کرد: بعد از اینکه مرحله قبلی اردوها به پایان رسید یک تست داشتیم که زمان خوبی ثبت کردم. البته این تست در مسافت یک کیلومتر بود و معتقدم اگر در مسافت ۲ کیلومتر تست بدهیم خیلی بهتر خواهم بود. هم اکنون هم مرحله جدید اردوها شروع شده و با فشار زیاد تمرین می‌کنیم.

دارنده مدال طلای روئینگ چهار نفره آسیا با ابراز رضایت از تست تیم ملی تصریح کرد: از زمانی که در تست ثبت کردم راضی هستم و قطعاً با انتقال اردو به شهرستان و تمرین در مسافت طولانی بهتر هم خواهم شد. البته این را بگویم که ارزیابی اصلی در خصوص عملکرد من در مسافت ۲ کیلومتر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد یا نه؟ تصریح کرد: فدراسیون اعلام کرد اگر زمان مناسبی ثبت کنیم اعزام می‌شویم. ما شرایط فدراسیون را درک می‌کنیم و به همین دلیل با تمام وجود تمرین می‌کنیم که بتوانیم زمان مناسبی ثبت کنیم و اعزام شویم. بی تردید مسابقات جهانی می‌تواند به بهبود شرایط تی کمک زیادی کند.

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات جهانی شانس کسب سهمیه المپیک وجود دارد یا نه؟ بیان کرد: این رقات‌ها سطح بسیار بالایی دارد اما در قایقرانی همه چیز به زمان مربوط می‌شود و هرکس زمان بهتری ثبت کند موفق می‌شود.

دارنده مدال نقره روئینگ دو نفره آسیا درباره نحوه توزیع سهمیه المپیک در مسابقات جهانی و آسیایی گفت: در آسیا قایق تک نفره سنگین وزن و دو نفره سبک وزن سهمیه می‌گیرند و در جهانی تمام قایق‌ها سهمیه دارند. ما می‌توانیم در دو نفره سنگین وزن مسابقه بدهیم و برای سهمیه بجنگیم.

وی افزود: فکر می‌کنم که در جهانی ۱۱ قایق اول سهمیه می‌گیرند. تمام قایق‌های فینال اول و ۵ قایق اول فینال دوم سهمیه می‌گیرند. در آسیا نیز پنج قایق اول سهمیه المپیک می‌گیرند.

نصیری با اشاره به وضعیت قایق دو نفره سنگین وزن بیان کرد: من و عاقل حبیبیان یک تست دادیم که زمان بسیار خوبی ثبت کردیم و حتی نظر فدراسیون هم جلب شد. قطعاً در اردوهای بعدی می‌توانیم زمان بهتری هم ثبت کنیم. به هر حال شرایط قایق دو نفره بهتر است و می‌توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم.

ملی‌پوش روئینگ ایران درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی نیز تصریح کرد: بعد از رقابت‌های جهانی که سهمیه المپیک است رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار می‌شود. این مسابقات سهمیه المپیک ندارد اما می‌تواند محک خوبی برای ما باشد تا خودمان را در میان حریفان آسیایی بسنجیم. البته تاکید می‌کنم که ما برای مدال به قهرمانی آسیا می‌رویم و می‌خواهیم از عناوین خود دفاع کنیم.

دارنده مدال طلای روئینگ آسیا با تاکید بر این موضوع که باید به روئینگ در مسیر کسب سهمیه المپیک امیدوار بود، تصریح کرد: سال آینده رقابت‌های انتخابی المپیک در سطح آسیا برگزار می‌شود و ما در آنجا نیز به دنبال رسیدن به المپیک هستیم. ملی پوشان در این مدت خوب تمرین کرده‌اند و شرایط مطلوبی دارند. به نظرم می‌توان به روئینگ در مسیر المپیک امیدوار بود.

نصیری در پایان به وضعیت خودش هم اشاره کرد و گفت: بعد از بازی‌های آسیایی من تنها ۱۰ روز استراحت کردم و تمریناتم را ادامه دادم. حتی در زمستان تمرین کردم تا عقب نمانم. در این مدت هم تمرینات بسیار خوبی زیر نظر افشین فرزام داشتیم و همه ملی‌پوشان پیشرفت کرده‌اند. ما چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم و اکنون این اعتماد به نفس در بین ملی‌پوشان ایجاد شده که می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داستان ساخت فیلم تتلو با بازی چهره مشهور هالیوودی چه بود؟