یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها


یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها

راهنمای سفر یک روزه به یزد تمام آن چیزی است که برای برنامه ریزی یک سفر کوتاه مدت به شهر بادگیر‌ها نیاز دارید. یزد یکی از معروف‌ترین شهر‌های مرکزی ایران است، بافت تاریخی این شهر دست نخورده با آب و هوایی گرم و خشک این شهر تاریخی را به عنوان پر طرفدارترین مقصد سفر‌های داخلی تبدیل کرده است. بی شک بازدید از تمام جاذبه‌های یزد مدت زمان طولانی تری...

راهنمای سفر یک روزه به یزد تمام آن چیزی است که برای برنامه ریزی یک سفر کوتاه مدت به شهر بادگیر‌ها نیاز دارید. یزد یکی از معروف‌ترین شهر‌های مرکزی ایران است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بافت تاریخی دست نخورده با آب و هوایی گرم و خشک این شهر تاریخی را به عنوان پر طرفدارترین مقصد سفر‌های داخلی تبدیل کرده است. بی شک بازدید از تمام جاذبه‌های یزد مدت زمان طولانی تری می‌طلبد؛ اما اگر قصد دارید سفر یک روزه به یزد داشته باشد با ما همراه باشید تا یزد گردی یک روزه را تجربه کنید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
بهترین زمان برای سفر به یزد !
محیط کویری یزد، این شهر را به یکی از گرم‌ترین نقاط ایران تبدیل کرده است. بی شک روز‌های بلند و گرم تابستان فرصت مناسبی برای یزدگردی نیست به بویژه اگر سفر یک روزه به یزد را پیش رو دارید باید در بهترین آب و هوای ممکن سفر کنید و از لحظات خود لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به یزد از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت است. در این ماه‌ها میانگین دما ۱۶ درجه سانتی گراد و حداکثر به ۲۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. اگر به قصد کویر نوردی سفر می‌کنید، اواسط پاییز تا اواخر زمستان فرصت مناسبی برای لذت بردن از آب و هوای یزد است.
کجا‌ها بریم؟!
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌هاگشتی در بافت قدیمی یزد بزنید
بافت قدیمی و دست نخورده‌ی یزد سوژه‌ی خوبی برای عکاسی‌های منحصر به فرد است. وارد دالان‌های مارپیچ شوید و بگذارید کوچه پس کوچه‌های باریک شما را به هرجا که می‌خواهد ببرد. شاید تصمیم خاصی برای بازدید از گوشه کناره‌های این منطقه نداشته باشید، اما ناگزیر از کلی خانه‌های قدیمی، حمام، کافه و زندان‌های بسیار قدیمی بازدید خواهید کرد. گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های بافت قدیمی خودش به تنهایی یک یزد گردی بکر است.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
سه گانه های معروف یزد:
میدان امیر چخماق، باغ دولت آباد، مسجد جامع
اگر بخواهید کل یزد را در یک جاذبه‌ی توریستی آن ببینید؛ به میدان امیر چخماق بروید. مجموعه‌ای زیبا از همجواری مسجد جامع با معماری منحصربه فرد و نورپردازی‌های زیبا در کنار باغ سرسبز دولت آباد و میدان اصیل امیرچخماق، چیزی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. میدان امیر چخماق همچون آهن ربایی گردشگران را به مرکز یزد می‌کشاند. مغازه‌های سنتی اطراف میدان کار شما را راحت‌تر می‌کند و سوغات یزد را از آنجا خریداری کنید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
کویر علی آباد؛ بکر و آرام
خیلی‌ها یزد را بخاطر کویرش دوست دارند. کویر بکرترین جاذبه‌ی گردشگری و تفریحی یزد است که در روز‌های سرد سال مسافران زیادی را برای سفر یک روزه به این شهر دعوت می‌کند. بی شک تجربه‌ی سفر به یزد بدون کویر نوردی، زیاد جالب نخواهد بود؛ اما اگر سفر کوتاه مدتی را به این شهر انتخاب کردید، فرصت زیادی برای یک کویرنوردی ناب و جانانه ندارید. پیشنهاد می‌کنیم با یک رانندگی نیم ساعته به سمت شمال شرق، به دل کویر علی آباد سر بزنید و با قدم زدن روی رمل‌های شنی و تپه‌های بلند، از سکوت کویر لذت ببرید. عکاسی و سلفی گرفتن در کویر علی آباد، خاص‌ترین عکس‌های شما در سفر یک روزه به یزد خواهد بود بویژه اگر غروب آفتاب را در کویر باشید.
از کجا خرید کنیم و چی سوغاتی بخریم؟!
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
در بازار خان یزد گشتی بزنید
بازار‌های تاریخی در بافت قدیمی شهر یزد علاوه بر جذابیت گردشگری محیطی سنتی و دنج برای گشت و گذار و خرید سوغاتی‌های معروف شهر بادگیر‌ها است. بازار خان معروف‌ترین بازار قدیمی یزد می‌باشد که در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است. بازارخان را به عنوان بازار بزرگ یزد می‌شناسند. مجموعه‌ی متشکل از چند راسته که هر کدام بازار‌ها و تیمچه‌های را در دل خود جای داده اند. بازار زرگری، بازار پنجه علی، بازار مسگرها، بازار کاشی کاری، بازار ملا اسماعیل، بازار شاهزاده فاضل، بازار چیت سازی، بازار افشار و بازار دروازه مهریز از بازار‌هایی هستند که می‌توانید در مجموعه بازار خان دیدن کنید. با ورود به بازار خان از معماری‌های تاریخی همچون حسینیه، آب انبار و حمام قدیمی بازدید خواهید کرد. صنایع دستی یزد همچون ظروف مسی حکاکی شده، ترمه، زیلو و خوشمزه‌های معروفی نظیر کیک یزدی، قطاب، پشمک و حلوا ارده اردکان را به عنوان سوغات خریداری کنید.
غذا چی بخوریم و کجا بخوریم؟!
نصف شهر یزد را بافت قدیمی تشکیل داده است؛ پس حیف است در غذاخوری‌های سنتی و کافه‌های محلی طعم لذیذ غذا‌های محلی را نچشید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
خوردن عدسی در کافه پناهنده
کافه عدسی پناهنده یکی از کافه‌های معروف و دم دستی وسط بازار می‌باشد که از چهل سال پیش تا کنون طعم عدسی هایش را مسافران قدیمی فراموش نکرده اند. یک سفر گاهی با غذا‌های گران و رستوران لوکس جذاب نمی‌شود؛ بلکه با یک کافه‌ی محلی و یه ظرف عدسی هم می‌تواند خاطره ساز شود. این غذا را نوش جان کنید و بدون اتلاف وقت دوباره به دل بازار بزنید و از یزدگردی خود لذت ببرید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌ها
رفتن رستوران مشیرالممالک برای صرف غذا
اگر برای صرف غذا به دنبال یک رستوران سنتی و در عین حال لاکچری می‌گردید، رستوران مشیر الممالک انتخاب مناسبی برای سفر یک روزه به یزد خواهد بود.
این رستوران در واقع خانه باغی با شکوه است که از سه قسمت رستوران باغ، رستوران نقاشی و رستوران یزد به همراه کافی شاپی دنج تشکیل شده است. رستوران نقاشی با ۲۵۰ نفر ظرفیت، بزرگترین بخش این مجموعه می‌باشد که با پنجره‌های مشبک رنگی و دیوار‌های نقاشی شده محیطی دلنشین برای صرف غذا ایجاد کرده است. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذا‌های ایرانی، فرنگی و دریایی را سفارش دهید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌هاسری به کافه رستوران فوکا بزنید
جذابیت رستوران‌ها و کافه‌های سنتی یزد به این است که از خانه‌های قدیمی و با شکوه برای میزبانی و سرو غذا استفاده می‌کنند. بنا‌هایی کاملا بکر که با نورافشانی‌ها و دکوراسیون سنتی و مدرن تلفیق شده اند حس و حال قشنگی از یک شب رویای را سفر یک روزه به یزد رقم می‌زنند. کافه رستوران فوکا از دیگر خانه‌های سنتی یزد می‌باشد که در دل کوچه پس کوچه‌های تاریخی و بافت قدیمی خیابان مسجد جامع یزد، قرار گرفته است. این رستوران با دکوراسیونی مدرن و اجرای موسیقی زنده یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های یزد است. در این رستوران، انواع غذا‌های ایرانی، فرنگی و دریایی سرو می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم از دسر‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های آنجا حتما سفارش دهید.
یزدگردی، سیاحت یک روزه شهر بادگیر‌هاموزه گردی کنید
یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مرور تاریخ و گذشته‌ی یزد در مدت زمان کم، هیچ انتخابی بهتر از موزه گردی نخواهد بود و خوشبختانه در یزد، موزه‌های بسیار متنوعی وجود دارد. از معروف‌ترین و بهترین موزه‌های این شهر می‌توان به موزه آیینه و روشنایی، موزه اسناد تاریخی در خانه لاری ها، موزه مردم شناسی حیدرزاده، موزه مارکار، موزه آب، موزه کامبرین و موزه وزیری اشاره کرد. یکی از خوبی‌های انتخاب موزه گردی در این شهر، وجود اغلب موزه‌های در خانه‌های تاریخی یزد می‌باشد و فرصتی عالی برای لذت بردن از معماری و هنر ایرانی در کنار مرور تاریخ می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی