با درمان گیاهی کاهش فشار خون آشنایی دارید؟ بزرگسالان بسیاری در سراسر جهان فشار خون بالا را تجربه می کنند. امروزه نیمی از افراد بالغ در امریکا دچار فشار خون بالا هستند. متخصصان برای درمان این بیماری تغییر سبک زندگی و دارو درمانی را پیشنهاد می کنند. اگر به فکر استفاده از داروهای گیاهی برای درمان فشار خون بالای خود هستید یا از تمایل به استفاده از مکمل گیاهی دارید حتما با پزشک در این باره مشورت کنید. همیشه استفاده از داروهای گیاهی برای فشار خون بالا توصیه نمی شود. برخی از گیاهان دارویی ممکن است اثرات جانبی داشته باشند یا استفاده آن ها با دیگر داروها ایجاد تداخل دارویی کند. در ادامه این مقاله از بخش طب سنتی و قلب و عروق دکتر سلام، با داروهای گیاهی مفید برای کاهش خون آشنا خواهید شد.

کاهش فشار خون با ریحان:

ریحان یک گیاه بسیار خوشمزه است که در غذاهای بسیاری از آن استفاده می کنند. ریحان می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. البته مشاهده شده است که ریحان به میزان اندکی می تواند فشار خون را کاهش دهد. وجود ماده شیمایی خاصی که در ریحان وجود دارد موادی که باعث مسدود شدن رگ می شوند را از بین می برد. این کار موجب کاهش فشار خون می گردد. البته به تحقیقات بیشتری نیاز است.چه گیاهانی به کاهش فشار خون کمک می کنند؟

افزودن ریحان تازه به غذا آسیبی به شما وارد نخواهد کرد. می توانید گلدانی از آن را در آشپزخانه نگه داری کنید و برگ های تازه آن را به سوپ، سالاد و دیگر غذای های خود بیافزایید.

کاهش فشار خون با دارچین:

دارچین گیاهی دیگر است که بسیار خوش طعم و عطر می باشد و افزودن آن به رژیم غذایی ممکن است که فشار خون را کاهش دهد. تحقیقی نشان داد که عصاره دارچین می تواند فشار خون را کاهش دهد. اگرچه عصاره آن به صورت وریدی مورد استفاده قرا گرفت و هنوز مشخص نیست که خوردن عصاره نیز می تواند بر کاهش فشار خون موثر باشد.

می توانید دارچین را بر روی سریال صبحانه خود، املت یا حتی بر روی چای بپاشید. همچنین اضافه کردن آن به شام می تواند طعم خوشی را به غذایتان بدهد.

کاهش فشار خون با هل:

هل گیاهی است که از هند می آید و بیشتر در آسیای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. در تحقیقی که بر 20 نفر با فشار خون بالا انجام شد، مشاهده کردند افرادی که 1.5 گرم هل دو بار در روز و به مدت 12 هفته استفاده کرده اند فشار خون آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.چه گیاهانی به کاهش فشار خون کمک می کنند؟

می توانید از دانه یا پودر هل به جای ریشه آن استفاده کنید.

کاهش فشار خون با دانه کتان:

دانه کتان حاوی اسید چرب امگا 3 می باشد و در برخی از تحقیقات مشخص شده است که می تواند فشار خون را کاهش دهد. تحقیقات اخیر دریافته اند که مصرف 30 تا 50 گرم از دانه های کتان به مدت 12 هفته مزایای زیادی برای سلامتی دارد. دانه های کتان می توانند با کاهش کلسترول، بهبود هضم گلوکز و عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند.

می تواند محصولاتی که حاوی دانه های کتان هستند را خریداری کنید اما دانه های آن که از زمین برداشت می شوند بهترین گزینه هستند. دانه های کتان را می توانید در سوپ، اسموتی و دیگر غذاها استفاده کنید.

کاهش فشار خون با سیر:

سیر علاوه بر دادن طعم و عطر به غذا می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد به همین خاطر می توان از بوی سیر آن چشم پوشی کرد. سیر با افزایش موادی به نام نیتریک اسید می تواند از افزایش فشار خون جلوگیری کند. همچنین به آرامش رگ ها کمک می کند. همین امر موجب می شود که خون به راحتی در رگ ها جریان داشته باشد و فشار خون کاهش یابد.چه گیاهانی به کاهش فشار خون کمک می کنند؟

می توانید سیر تازه را به غذاهای خود اضافه کنید. اگر بوی سیر خام شما را آزرده می کند آن را سرخ کنید و در صورتی که باز هم اذیت می شوید می توانید از مکمل سیر استفاده کنید.

کاهش فشار خون با زنجبیل:

زنجبیل ممکن است که به کاهش فشار خون کمک کند. در تست حیوانی مشاهده شده است که زنجبیل به بهبود گردش خون و آرامش عضلات اطراف رگ های خونی کمک می کند. از زنجبیل در غذاهای آسیایی استفاده می شود. همچنین زنجبیل را به شیرینی ها و نوشیدنی ها اضافه می کنند. خورد یا رنده کردن زنجبیل در سوپ، نودل یا ظرف سبزیجات طعم دل نشینی به آنها می دهد یا می توان آن را به دسر ها یا چای افزود.چه گیاهانی به کاهش فشار خون کمک می کنند؟

کاهش فشار خون با کیالک:

کیالک می تواند به فشار خون بالا کمک کند و از آن در درمان سنتی چینی برای هزاران سال استفاده می کردند. در تست حیوانی مشاهده کردند که کیالک به سلامت عروق، کاهش فشار خون و جلوگیری از سخت شدن عروق و کاهش کلسترول کمک می کند. می توانید از کیالک به صورت قرص، عصاره یا چای آن استفاده کنید.