معرفی 167 کارچاق کن به دادگستری لرستان


معرفی 167 کارچاق کن به دادگستری لرستان

خرم آباد - ایرنا- رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان گفت:در سال گذشته 167 کارچاق کن در این استان مورد پیگیری قضایی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سید رحیم کاظمی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات دادگستری لرستان افزود: کار چاق کن و دلال کسی است که با ادعای نفوذ در نزد مسئولان از افراد مبالغی را دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: تعداد این کار چاق کن‌ها در ادارات کم نیستند و یکی از محورهای برخورد ما با همین قشر است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۶۷ مورد شناسایی و پرونده آنها یا به لحاظ گستردگی تحت تعقیب است و یا حکم صادر شده است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ نفر جاعل بوده‌اند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه هیچ اداره و سازمانی را نمی‌شناسم که نظارت در آن به اندازه دستگاه قضائی قوی باشد، افزود: محصول نظارت این است که امروز در دستگاه قضائی استان یک دستگاه قضائی سالم و کارآمد است.

کاظمی افزود: سامانه‌های دریافت اطلاعات ما فعال است، ملاقات‌های مردمی داریم و اطلاعات و اخباری که می‌گیریم مرتب بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته چند نفر از قضات استان رفع سلب صلاحیت شدندو لی از ابتدای سال جاری تاکنون چنین موردی در دادگیتری استان شناسایی نشده است.

کاظمی گفت: سامانه ۱۷۸۰ به صورت ۲۴ ساعته در استان فعال است.

وی اظهار داشت: حق الوکاله تعرفه دارد اما غیر از تعرفه موجود قراردادهای خصوصی بسته می‌شود و به لحاظ قانونی منع قانونی وجود ندارد اما افرادی که مورد ظلم قرار گیرند می‌توانند به کانون وکلا مراجعه کنند.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۷۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها