تحقق تعهدات جمع آوری زکات در خراسان جنوبی افزایش یافت


تحقق تعهدات جمع آوری زکات در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: پارسال تعهد جمع آوری زکات در استان 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که سه میلیارد و 106 میلیون تومان معادل 124 درصد جمع آوری شد.

رضا سلم آبادی روز پنجشنبه در جشن شکرگزاری محصول گندم و توسعه فرهنگ زکات در روستای فیض آباد بخش جلگه ماژان خوسف افزود: در جمع آوری زکات ۲ نهاد صدا و سیما و جهاد کشاورزی در شورای زکات کشور بسیار تأثیرگذار هستند.

وی بیان کرد: این دو نهاد در حوزه فرهنگ سازی و اجرای طرح جمع آوری زکات در استان تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند لذا قبل از هرگونه اطلاع رسانی به مردم و کشاورزان، نسب به پرداخت زکات اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان بانک اطلاعاتی دقیقی از فعالیت‌های بخش کشاورزی از جمله سطح زیرکشت محصول و تعداد دام تهیه و در اختیار این نهاد قرار داده است که در جمع آوری زکات بسیار مؤثر است.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی در ۲۰ سال گذشته شرایط خاص خشکسالی را پشت سر گذاشت که سبب شد بسیاری از زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری استان از بین برود.

سلم آبادی ادامه داد: در چنین شرایطی خراسان جنوبی به ویژه در سال‌های اخیر در برنامه‌های خیرخواهانه، مشارکت و جمع آوری کمک‌های مردمی، مبالغ صندوق‌های صدقه، کمک به عتبات عالیات و سایر، استان نخست یا برتر بوده است.

وی یادآور شد: اینها همه نشان می‌دهد مردم خراسان جنوبی متدین، با تقوا و مؤمن هستند و مباحث شرعی و دینی را به خوبی رعایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: کشاورزان، دامداران و مردم استان هر جایی نیاز بوده است مشارکت فعال داشته و اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زکات بر اساس ۲ عنوان محرومان و پروژه‌های عمرانی جمع آوری و هزینه می‌شود افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نگاه مردم در پرداخت زکات بیشتر به سمت معیشت و رسیدگی به محرومان بوده است.

سلم آبادی با بیان اینکه ۱۸ درصد زکات در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه شده است اظهار داشت: امسال زکات پروژه‌های عمرانی در حوزه آبخیزداری هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زکات جمع آوری شده در هر منطقه‌ای برای اجرای پروژه‌های همان منطقه هزینه می‌شود یادآور شد: امید است با برنامه ریزی هایی که انجام خواهد شد زکات به عنوان یک مدل توسعه مطرح شود.

در این مراسم از سه نفر از زکات دهندگان برتر شهرستان خوسف تجلیل و قدردانی شد.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!