نامزد دموکرات انتخابات: اگر رئیس‌جمهور شوم آمریکا را به برجام بازمی‌گردانم


نامزد دموکرات انتخابات: اگر رئیس‌جمهور شوم آمریکا را به برجام بازمی‌گردانم

کاملا هریس گفت در صورتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا برنده شود کشورش را به توافق هسته‌ای با ایران بازخواهد گرداند.

نامزد دموکرات انتخابات: اگر رئیس‌جمهور شوم آمریکا را به برجام بازمی‌گردانمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، کاملا هریس، نامزد دموکرات از ایالت کالیفرنیا، می‌گوید اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برنده شود این کشور را به توافق هسته‌ای ایران (برجام) بازخواهد گرداند.

هریس که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در این خصوص مدعی شد: «به گسترش آن (برجام) فکر می‌کنم. اگر راستش را بخواهید در نظر دارم این توافق را به موشک‌های بالستیک نیز گسترش دهم».

این سناتور دموکرات در ادامه افزود: تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافقی که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد نه تنها هوشمندانه نبود؛ چرا که تا آن زمان نتیجه داده بود، بلکه اقدام یک جانبه نیز بود. زیرا متحدان ما را در سراسر دنیا با ما همراه نکرد، کسانی که بر نتایج درست سرمایه‌گذاری کرده اند.

این نامزد انتخابات ۲۰۲۰ همچنین گفت: «ترامپ قدر قدرت خود را در جایگاه رئیس‌جمهور نمی‌داند. این به ذات او برمی‌گردد و مربوط به بهترین منافع برای کشورمان نیست و اگر روراست باشیم به امنیت ملی نیز مربوط نمی‌شود».

او در ادامه نظرات خود افزود زمانیکه آمریکا یک رئیس‌جمهور جدید داشته باشد، کشور روابط جدیدی را «با همه در سراسر جهان» خواهد داشت. زیرا دونالد ترامپ ما را در موقعیتی قرار داده پکه همسایگان ما در سراسر جهان، دوست یا دشمن، معتقدند نمی‌توانند به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا اعتماد کنند.

به نظر می‌رسد سخنان هریس در جایگاه نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا وارد مرحله تازه‌ای شده است. قرار است هفته آینده در میامی، ۲۰ نامزد این انتخابات در نخستین مناظره انتخاباتی شرکت کنند.

دو روز پیش، فاکس نیوز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌داد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا با اختلاف ۱۰ امتیاز از ترامپ پیشی گرفته است. طبق این نظرسنجی حتی برنی سندرز، کاملا هریس، الیزابت وارن و پیت بودجج که دیگر نامزد‌های دموکرات هستند نیز از ترامپ پیشی گرفته و بخت بالاتری برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا