ادعای جدید آمریکا درباره حمله ایران به نفتکش ها


ادعای جدید آمریکا درباره حمله ایران به نفتکش ها

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، امروز در جلسه هیات دولت در این رابطه گفت: «کسی جز آمریکا و انگلیس و دو کشور کوچک منطقه، بازی سیاسی و تبلیغاتی حمله به نفتکش ها را باور نکرد.»

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، نیروی دریایی آمریکا امروز با نشان دادن تیکه‌هایی از یک مین دریایی مدعی شد، این مین از نفت‌کش ژاپنی که هفته گذشته در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، جدا شده بود که مشابه نمونه مین‌های ایرانی است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که «شون کیدو» فرمانده گروه غواصان کارشناس مواد منفجره و گروه امداد و نجات نیروی دریایی آمریکا امروز در نشستی خبری گفت: «مین دریایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته قابل تشخیص است و به‌طور واضح به مین‌های ایرانی که در مانورهای نظامی نمایش داده می‌شود، شباهت دارد.»

این مقام آمریکایی در ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده نزدیک بندر فجیره امارات با خبرنگاران حرف می‌زد.

آقای کیدو در عین حال تاکید کرد صدمه‌های وارد شده به این نفت‌کش ژاپنی مشخص می‌کند که این کشتی مورد حمله هوایی قرار نگرفته است.

هفته گذشته رئیس شرکت حمل و نقل ژاپنی که نفت‌کش کوکوکا کوریجوس برای آن فعالیت می‌کرد، اعلام کرده بود که خدمه کشتی به آن‌ها گفته‌اند چیزی که در حال پرواز بود، به کشتی برخورد کرد و سوراخی به‌وجود آورد.

ادعای جدید آمریکا درباره حمله ایران به نفتکش ها

این فرمانده نیروی دریایی آمریکا همچنین با اشاره به نمونه‌برداری از علائم بیومتریک شامل اثر انگشت و دست بر روی بدنه نفت‌کش‌ها افزود: «این موارد می‌تواند در چارچوب تحقیقات جنایی به‌کار بیاید.»

علاوه بر این به گفته آقای کیدو، قطعاتی از آلومینیوم و مواد دیگر که در اثر انفجار مین دریایی جدا شده است هم پیدا کرده‌اند.

پنتاگون از سوی دیگر هم روز دوشنبه تصاویر جدیدی را منتشر کرده و مدعی شده بود که طبق تصاویر، نیروهای سپاه پاسداران ایران در حال جدا کردن مین دریایی منفجر نشده از بدنۀ نفت‌کش کوکوکا کوریجوس که در مالکیت شرکت ژاپنی است هستند.

بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته به دو فروند نفتکش در دریای عمان و در نزدیکی سواحل ایران در جنوب بندر جاسک حمله‌ای صورت گرفت. این رویداد در ادامه تنش فزاینده میان ایران و آمریکا واکنش‌های جهانی زیادی را به دنبال داشت و آمریکا چندین بار، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، امروز در جلسه هیات دولت در این رابطه گفت: «کسی جز آمریکا و انگلیس و دو کشور کوچک منطقه، بازی سیاسی و تبلیغاتی حمله به نفتکش ها را باور نکرد.»

با این حال اتحادیه اروپا در واکنش به این حمله گفته بود که در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر در این باره و ارزیابی وضعیت موجود هستند. این نهاد همچنین خواستار حداکثر خویشتن‌داری و پرهیز از تحریک نیز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...