پرورش کرم ابریشم چند سال قدمت دارد؟


پرورش کرم ابریشم چند سال قدمت دارد؟

رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد گفت: پرورش کرم ابریشم بیش از 4000 سال قدمت دارد.

دکتر علیرضا چگنی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کرم ابریشم بیش از 4000 سال توسط مردم پرورش داده می‎شد و یک صنعت بزرگ است.

وی ادامه داد: در هر دوره پرورش کرم ابریشم، هر جعبه کامل نوغان حدودا ۳۰ کیلوگرم پیله تر تولید می‎کند که پس از به پیله رفتن نوغان‎ها و پایان دوره پرورش نوغان، پیله‎های کرم ابریشم طی مراحل خاصی جمع می‎شود.

چگنی بیان کرد: در پایان سن پنجم کرم‎ها که سن بلوغ آن‎ها محسوب می‎شود از اشتها افتاده و تغذیه نمی‎کنند، همچنین جثه آنها کوچک شده و به رنگ زرد و شفاف درمی‎آیند.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: در این زمان با گذاشتن وسایل پیله تنی روی کرم‎ها شرایط تنیدن پیله فراهم می‎شود.

به گفته وی خرید تضمینی برای هر کیلو پیله تر ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

چگنی ادامه داد: پیله، محصول خام برای تولید ابریشم است که دو تا سه روز بعد از تشکیل، کرم درون آن به شفیره تبدیل و تقریبا بعد از دو هفته به صورت پروانه از پیله خارج می‎شود.

رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد گفت: در یک مزرعه پرورش کرم ابریشم پروانه‌های بالغ فقط به اندازه مورد نیاز اجازه دارند از پیله خارج شوند. باقیمانده کرم‎ها برای اینکه ابریشم بتواند ریسیده و به پارچه تبدیل شود به وسیله گرما در درون پیله کشته می‌شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...