فلسطینی ها «معامله قرن» را شکست می دهند


فلسطینی ها «معامله قرن» را شکست می دهند

اگرفرصتی برای فلسطینی ها برای اجرایی کردن استراتژی در مقابله با مرگبارترین تهدید علیه آنها وجود داشته باشند،زمانش اکنون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،اگرفرصتی برای فلسطینی ها برای اجرایی کردن استراتژی در مقابله با مرگبارترین تهدید علیه آنها وجود داشته باشند،زمانش اکنون است.

«معامله قرن» دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا آخرین حلقه از سری پیشنهادهای شکست خورده صلح میان اسرائیل و فلسطین در چند دهه گذشته است که تنها منجر به توسعه رژیم صهیونیستی و تحکیم اشغالگری آن بر سرزمین های اشغالی شده است.

برای مقابله با این تهدید جدید،فلسطینی ها نیاز به یک استراتژی دارند که آنها را در سرزمینشان نگه دارد،بهره برداری از آنها با استفاده از فرآیندهای صلح را متوقف کرده و بتواند راه را برای بازگشت مهاجران هموار کند.

تنها استراتژی که می تواند به این سه هدف تحقق ببخشد،کمپینی برای حقوق مدنی و سیاسی فلسطینی ها در سرزمینی است که کشور مستقل فلسطینی در آن وجود داشته باشد.

هیچ چیز غیرمنطقی در این خواسته وجود ندارد.اسرائیل و فلسطینی اکنون یک موجودیت تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی هستند.جمعیت سرزمین های اشغالی به 6.6 میلیون یهودی اسرائیلی با حق شهروندی و حقوق دیگر،1.8 میلیون فلسطینی با حق شهروندی اما محروم از حقوق دیگر و 4.7 میلیون فلسطینی بدون حقوق شهروندی و حقوق دیگر تقسیم شده است.

درخواست برای حقوق مساوی در این وضعیت نابرابر و نامساوی کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است.

مزایای سیستم حقوق برابر بسیار است: وضعیت حقوقی مساوی،دستیابی مساوی به تحصیل،کار و خدمات اجتماعی و منافعی که از یک زندگی مدنی نرمال به وجود می آید.

اکنون بزرگ ترین مانع بر سر راه تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی و اجرایی شدن سیستم حقوق مساوی،معامله قرن ترامپ است که فلسطینی ها باید آن را شکست بدهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید