افتتاح یک مرکز فرهنگی اسلامی در مسجد الصحابه


افتتاح یک مرکز فرهنگی اسلامی در مسجد الصحابه

وزارت اوقاف مصر با اعلام آغاز مرحله دوم توسعه مرکز فرهنگی اسلامی متعلق به مسجد الصحابه تاکید کرد: این مرکز به گردشگران شهر شرم الشیخ برای شناخت نسبت به بناهای تاریخی آن کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سیناء نیوز، وزارت اوقاف مصر مرحله دوم از کار توسعه «مرکز فرهنگی اسلامی زبان» در مسجد الصحابه یکی از مهمترین بناهای مدرن اسلامی در قرن 21 در شهر شرم الشیخ در استان جنوب سیناء را از روز جمعه (24 خرداد) آغاز می کند.

افتتاح مرکز فرهنگی روز جمعه با حضور دکتر«محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف و جمعی از شخصیت های سیاسی و غیر سیاسی انجام می گیرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: این توسعه شامل فعالسازی آسانسور ویژه در این مرکز وابسته به مسجد الصحابه، گسترش کتابخانه و مدرن سازی و تجهیز آن با جدیدترین کتاب های منتشر شده وزارت اوقاف و شورای اعلای امور اسلامی به زبان عربی و ترجمه شده است.

وزارت اوقاف مصر گفت: مهمترین مسئله در این اقدام، آماده کردن این مرکز برای استقبال از پژوهشگران و محققان پس از افتتاح است.

این وزارتخانه عنوان کرد که افتتاح این مرکز به گردشگران این شهر اطلاعات و آگاهی نسبت به بناهای گردشگری این شهر و راههای دسترسی به این بناها و همچنین هتل ها، مزارها را ارایه می دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد: آغاز تحقیقات و پژوهش در این مرکز با آغاز سال تحصیلی آینده 2019 – 2020 میلادی خواهد بود.

همچنین در این زمان قرار است که یکی از مساجد شهر الطور افتتاح شود.

گفتنی است، این مرکز یکی از مهمترین ساختمان های معماری اسلامی مدرن در قرن 21 در شرم الشیخ به شمار می آید.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا