لیست ها در انتخابات آینده رای نمی آورند/ شعار بدون برنامه دیگر خریدار ندارد


لیست ها در انتخابات آینده رای نمی آورند/ شعار بدون برنامه دیگر خریدار ندارد

​خبرگزاری آریا-نباید خیلی به رای آوری لیست در این دوره امیدوار باشیم.

لیست ها در انتخابات آینده رای نمی آورند/ شعار بدون برنامه دیگر خریدار ندارد

خبرگزاری آریا-نباید خیلی به رای آوری لیست در این دوره امیدوار باشیم.
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در گفتگو با خبرنگار سیاسی آریا پیرامون انتخابات مجلس آینده با تاکید بر اینکه مسئله مهم کنونی مسئله سیاست خارجه است، اظهار داشت: جریانی که می آید در مجلس آینده باید دید چه رویکردی در بحث سیاست خارجی ما دارد که مبتنی بر آن ببینیم با اقتصاد چه خواهد کرد. مادامی که مسئله مان در حوزه دیپلماسی را با جهان حل نکنیم نمی توانیم مشکلات اقتصادی را مرتفع کنیم. مردم با مشکل معیشت دست و پنجه نرم می کنند و به خوبی می دانند که مسئله معیشت حل نخواهد شد تا مسئله اقتصاد حل شود و مسئله اقتصاد هم حل نخواهد شد مگر اینکه تکلیف سیاست خارجه مشخص شود. این مسئله ایست که هر جریانی بخواهد شعار دهد باید شعارش مبتنی بر همین مولفه ها باشد. قابل ذکر است که اینبار دیگر شعار به تنهایی تعیین کننده نیست و باید برنامه مشخصی را رائه دهد تا بتواند اقبال رای دهنگان را به سمت شعارها جلب کند. یعنی شعار بدون پشتوانه برنامه ای دیگر خریدار ندارد.
وی در خصوص رای به لیست های انتخاباتی که در دو انتخابات گذشته اتفاق افتاد، افزود: دو تجربه انتخابات لیستی داشتیم و این لیست ها توانستند رای بیاورند اما خود رئیس دولت اصلاحات هم که شاید تنها کسی بود که حرفش خریدار داشت، در دیدار با فراکسیون امید گفت اینبار با تکرار می کنم هم خیلی خوشبین نیستم که مردم پای صندوق ها بیایند. بنابراین فکر می کنم نباید خیلی به رای آوری لیست در این دوره امیدوار باشیم. این بار مردم تنها برنامه می خواهند. کسانی که می خواهند کاندیدا شونذ باید مشخصا بگوید چه ایده ای دارند و آن ها را چگونه می خواهند پیاده کنند.
رحمانیان در خصوص تشکیل جبه های جدید در جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی نیز گفت: یکی از مهمترین چیزهایی که دیگر جواب نمی دهد همین جریان های خلق الساعه و شب انتخاباتی است. مردم در دوره های طولانی این موارد را تجربه کردند و بعید می دانم دیگر اسیر احساسات و شعارهای جریان ها شوند و همچنان جریان های کنار هستند که می توانند تاثیر گذار باشند مشروط بر اینکه آسیب شناسی شوند و مشکلات خودشان را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی