نشست تجار پاکستانی با سرکنسول ایران در کویته


نشست تجار پاکستانی با سرکنسول ایران در کویته

این نشست به همت اتاق بازرگانی پاکستان – ایران و همکاری سرکنسولگری کشورمان در ایالت بلوچستان پاکستان در شهر کویته برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ نشست مشترک سرکنسولگری ایران و معاون رئیس مجلس ملی پاکستان با رئیس و اعضای هیئت مدیره و تجار اتاق مشترک بازرگانی پاکستان – ایران در مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.
در این نشست که به همت اتاق بازرگانی پاکستان – ایران و همکاری سرکنسولگری کشورمان در ایالت بلوچستان پاکستان در شهر کویته برگزار شده بود، فعالان اقتصادی و نمایندگان تجار به بیان مشکلات در تجارت دوجانبه پرداخته و حل مشکلات موجود برای توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی بین دو کشور را خواستار شدند.
محور اصلی اظهارات نمایندگان تجار، تاکید بر حل مشکلات بانکی، گمرکی، درخواست برای ارائه خدمات لازم در منطقه مرزی و تلاش مشترک ایران و پاکستان برای رفع موانع موجود بر سر راه روابط تجاری فیمابین متمرکز بود.
"محمد رفیعی" سرکنسول کشورمان در شهر کویته در این مراسم گفت: فقدان روابط بانکی به عنوان بزرگترین مانع در گسترش روابط تجاری بین دو کشور شناخته می‌شود.
وی از دولت فدرال و مجلس ملی پاکستان خواست که مشکلات کنونی تجار دو کشور را مورد بررسی قرار داده و برای حل آن اقدامات لازم اتخاذ کنند.

نشست تجار پاکستانی با سرکنسول ایران در کویته نشست تجار پاکستانی با سرکنسول ایران در کویته نشست تجار پاکستانی با سرکنسول ایران در کویته
#carousel76049, #thumbs76049 , #carousel_desc76049 #carousel-wrapper76049 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper276049 .caroufredsel_wrapper img #carousel76049 span #carousel76049 img #thumbs76049 a, #thumbs76049 img #carousel_desc76049 span #carousel76049 span, #carousel76049 a, #thumbs76049 span, #thumbs76049 a #carousel76049 img #thumbs76049 img #carousel76049 span #carousel_desc76049 span #thumbs-wrapper76049 #thumbs76049 a #thumbs76049 a:hover, #thumbs76049 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail76049 .next_thumbnail76049:hover .prev_thumbnail76049 .prev_thumbnail76049:hover .next_thumbnail76049, .prev_thumbnail76049

رفیعی همچنین بر نیاز به بررسی توافق بر تشکیل کمیته تهاتری در جریان سفر ماه قبل نخست وزیر پاکستان به ایران تاکید و پیشنهاد افتتاح گذرگاههای جدید مرزی را مطرح کرد.
سرکنسول کشورمان در کویته همچنین در اظهارات خود موضوعات دیگر همچون مناسب نبودن جاده ترانزیتی تفتان به کویته، مرمت و بازسازی خط ‌آهن تفتان، درخواست افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سقف ۵ میلیارد دلار در سال با توجه به توافق صورت گرفته مقامات عالی دو کشور، درخواست برقراری خط پرواز کویته- زاهدان- مشهد و بالعکس، درخواست تکمیل خط لوله صلح توسط پاکستان بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران و افزایش صادرات برق ایران به پاکستان را مورد تاکید قرار داد.
وی از معاون رئیس مجلس ملی پاکستان خواست که با ارجاع این موارد به دولت فدرال در حل مسائل موجود تلاش کند.
تجار اتاق مشترک پاک- ایران هم درخواست‌هایی از جمله انجام امور آزمایشگاهی بر روی مواد و فرآورده های شیمیایی وارداتی از ایران مانند هیدروکربن ها و حلال ها، ترخیص همزمان کالاها در گمرک تفتان، درخواست برای ارائه تسهیلات لازم به تجار پاکستانی در مرزهای تفتان و پنجگور، احداث انبار، سوله و استراحتگاه برای رانندگان کامیون ها و ایجاد جاده مناسب در منطقه پنجگور، درخواست حل مشکلات بانکی خود در تجارت با ایران و پاکستان، درخواست پرداخت عوارض و مالیات توسط تجار تنها در یک مرز گمرکی، ایجاد ساز و کارهای مشترک برای تبادلات پولی در راستای تسهیل تجارت فیمابین را مطرح کردند.
همچنین در این نشست موضوعاتی مانند راه اندازی شعبات بانک‌های ایرانی و پاکستانی در مرز تفتان و میرجاوه و یا کویته و زاهدان و بهره برداری از واحد پول محلی، به جای دلار مطرح شد.
اتاق بازرگانی مشترک پاک – ایران دو و نیم سال است که تنها با هدف تقویت تجارت بین دو کشور و تقویت همکاری‌های مرزی و تجاری به همت تجار و سرکنسولگری کشورمان در شهر کویته راه اندازی شده است. با توجه به هم‌مرز بودن ایالت بلوچستان پاکستان با ایران مرکز این اتاق بازرگانی در شهر کویته پاکستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...