ایجاد شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه خبر داد. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: طی هفته جاری هفته کاری استارتاپی در پیش داریم و هشتمین رویداد...

ایجاد شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران در اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: طی هفته جاری هفته کاری استارتاپی در پیش داریم و هشتمین رویداد نوآوری و فناوری اینوتکس در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود. امسال این نمایشگاه گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، همچنین همزمان با این نمایشگاه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل Escap و اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.وی بیان کرد: ایران در اولین رویداد مجمع نوآوری میزبان سران فناوری بیش از ۵۰ کشور و معاونان سازمان ملل است.
ستاری افزود: در این مجمع بحث‌هایی از قبیل تصویب ایجاد شبکه استارتاپی آسیا و اقیانوسیه با محوریت ایران مطرح خواهد شد، این مجمع حرکت بزرگی در جهت حرکت شتابدهنده ها و استارتاپ ها در ایران است.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: در حال حاضر بزرگترین استارتاپ ها را در منطقه در حوزه‌های نانو، هواو فضا و آی تی داریم، در ۴ سال گذشته چیزی حدود ۵۵ پله بهبود شاخص نوآوری داشته‌ایم.وی ادامه داد: با برگزاری این مجمع و رویدادهای مختلف هفته جاری امیدواریم زیست بوم دانش بنیان کشور در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان در کشورهای مختلف رقم بخورد.ستاری افزود: هدف از ایجاد شبکه بین المللی استارتاپی این است که استارتاپ های ما بازارهای خوبی را در کشورهای مختلف پیدا کنند.وی گفت: امروز اگر با وجود تحریم در زمینه دارو مشکلاتمان کمتر است، به دلیل فعالیت این استارتاپ هاست.
**فعالیت بیش از ۷۰ استارتاپ در حوزه تاکسی آنلاینستاری افزود: ما باید حوزه‌های جدید در حوزه فناوری داشته باشیم، تمرکز شدید معاونت علمی در حوزه فناوری بر روی حوزه استارتاپ های فناوری است. الان در بخش‌های سلول‌های بنیادی، آب، سلامت و محیط زیست تمرکز شدید داریم.وی با اشاره به اینکه استفاده از ایده‌ها به صورت کپی نیز نیازمند بومی سازی بر اساس سیستم‌های اداری است، گفت: در سال گذشته تراکنش اینترنتی ما با سیستم‌های بومی از مرز هزار میلیارد گذشته است، سال گذشته بیش از ۲ هزار ایده موفق به شتابدهنده ها معرفی کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل