رمضان به‌یادماندنی برای روزه‌اولی‌های مسجدی


رمضان به‌یادماندنی برای روزه‌اولی‌های مسجدی

ترغیب و تشویق دختران نوجوان به انجام واجبات دینی و تقویت فرهنگ مذهبی از اهداف برگزاری جشن «روزه‌اولی‌ها» است که برای نخستین بار همزمان با شب و روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با ماه مبارک رمضان طرح «روزه اولی ها» به همت ستاد هماهنگیابتکار کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال برای نخستین بار در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) برای دختران به سن تکلیف رسیده عضو کانون های مساجد کشور اجرا می شود.

این طرح ابتکاری در غالب برنامه های متنوع فرهنگی هنری از قبیل قصه گویی توسط مبلغان اعزامی حوزه علمیه قم و متخصص در حوزه کودک و نوجوان به منظور آشنایی و تبیین اهمیت روزه و احکام شرعی برای دختران به سن تکلیف رسیده، تلاوت قرآن توسط قاری نوجوان، تواشیح، سرود، مولودی خوانی و تشویق و معرفی روزه اولی ها اجرا می شود.

این برنامه 14 رمضان برای 200 نفر از دختران عضو کانون های مساجد استان تهران در آستان امامزداه صالح بن زین العابدین(ع) با اجرای گروه سرود بچه‌های مسجد، برگزاری جشن ویژه با اجرای کارشناسان حوزه کودک از شهر قم، برگزاری مسابقات با نشاط و اهداء جوایز ویژه به برگزیدگان، سخنرانی، اهدا هدیه ویژه به همه دختران شرکت کننده و نیز برپایی سفره اطعام اجرا شد.

رمضان به‌یادماندنی برای روزه‌اولی‌های مسجدی.

جشن «روزه اولی‌ها» ویژه دختران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق سیل‌زده استان لرستان هم برگزار می شود. به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان لرستان این برنامه با حضور بیش‌ از ۵۰ دختر روزه‌اولی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر برگزار می‌شود که قصه‌گویی، قرآن خوانی(سوره انسان)، برگزاری مسابقات قرآنی و برپایی سفره افطاری ساده ازجمله برنامه‌های این جشن است.

طرح روزه اولی ها در استان مازندران هم همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) برای 40 نفر از اعضای کانون های مساجد دختری که به سن تکلیف رسیده اند، برگزار می شود. حجت الاسلام «محمود علیخانی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مازندران در این زمینه گفت: اهتمام به جذب کودکان و نوجوانان به ویژه از قشر خواهران به مساجد، تکریم روزه اولی ها و تعظیم شعائر دینی از جمله اهداف این برنامه فرهنگی دینی است و تلاش می کنیم، اهمیت روزه و احکام شرعی متناسب با مدعوین به همت مبلغین کودک و نوجوان تبیین شود.

این مراسم ویژه همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) مهرشهر استان خراسان جنوبی برای 52 روزه اولی عضو کانون های مساجد این استان اجرا می شود.

بنابر گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برنامه «روزه اولی ها» همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) برای ۴۰ نفر از خواهران روزه اولی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همراه با برپایی سفره افطاری به اجرا در می آید. برگزاری ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری،بیان احکام شرعی به کودکانی که به سن تکلیف رسیده اند، سخنرانی از جمله برنامه های این مراسم ویژه است.

این طرح ابتکاری با هدف ایجاد انگیزه در کودکان دختر که به سن تکلیف رسیده اند و برنامه های جنبی مختلف در این مراسم فرهنگی برای اعضای کانون های مساجد استان اردبیل هم برگزار می شود. این برنامه همراه با مسابقه های کتابخوانی، محفل انس با قرآن کریم، پخش کلیپ های آموزشی و اقامه نماز جماعت در این استان برگزار می شود.

اجرای تواشیح، سرود، مولودی‌خوانی و قرائت قرآن کریم، مسابقات قرآنی و قرائت میثاق نامه (نامه با خداوند متعال) از جمله برنامه‌های مهم این جشن در استان ایلام است که برای ۵۰ نفر از دختران به سن تکلیف رسیده عضو کانون های مساجد این استان اجرا می شود.

این جشن همچنین در کانون فرهنگی هنری جعفریه روستای رضوان، کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه(س) روستای چاه خرگ و کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) دهستان شمیل شهرستان بندرعباس نیز برگزار می‌شود.

ضمن اینکه برنامه ویژه ای امروز با حضور ۳۰۰ نفر از دختران ۹ ساله عضو کانون‌های مساجد شهرستان بندرعباس در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) نیز برگزار می شود.

ترغیب و تشویق دختران نوجوان به انجام واجبات دینی و تقویت فرهنگ دینی از اهداف برگزاری جشن «روزه‌اولی ها» است که امسال همزمان با شب و روز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، به همت ستادعالی کانون های مساجد کشور در سراسر کشور کلید خورد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته