شرط مهم بندگی، ولایتمداری است


شرط مهم بندگی، ولایتمداری است

یک استاد اخلاق با بیان اینکه شرط مهم بندگی، ولایتمداری است، تاکید کرد: بندگی حقیقی در تبعیت از دستورات الهی و ائمه اطهار(ع)‌ است، آنان که نسبت به ولایت جلو یا عقب می‌افتند در مسیر باطل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه‌ جمعه، سوم خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی (واقع در خیابان نبرد شمالی) به سخنرانی پرداخت و گفت: ارزش و اهمیت شب قدر نزد خداوند برابر با هزار ماه است.

این استاد حوزه علمیه افزود: برای درک شب قدر باید بندگی الهی را طبق دستورات او به جا آورد، خداوند در شب‌های قدر از بندگان به میزان هزار ماه پذیرایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه برای استعانت از خداوند در شب‌های قدر باید از غیر او دل بریده و تنها به او اعتماد و توکل داشت، تصریح کرد:‌ خداوند انسان را طاهر خلق کرده است بنابراین نخستین شرط بندگی طهارت است کسانی که طهارت قلبی دارند بندگی خداوند را می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه گناه قلب انسان را آلوده می‌کند، ابراز کرد:‌ صدقه، احسان به والدین، دوری از جزع و غزع و مصایب دنیا از جمله عوامل سبب پاک شدن انسان از گناه هستند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه شرط کسب معرفت الهی طهارت از آلودگی گناه است، گفت: انسان مطهر با معرفت نسبت به خداوند از بندگی او لذت می‌برد.

وی با بیان اینکه شرط دیگر بندگی الهی داشتن نیت خالص است، ابراز کرد:‌ در هر عمل خیر نیت خالص بسیار اهمیت دارد در شب‌های قدر دعا و مناجات به درگاه الهی و طلب مغفرت از ایشان باید خالصانه باشد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه بر اساس هیچ عقل و منطقی دست ‌درازی به بیت‌المال قابل قبول نیست، اظهار کرد:‌ اگر مسئولان با نیت خالص برای خدا به مردم خدمت کنند خداوند آنها را یاری داده و بر چیزی که در دست آنها است برکت خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شرط دیگر بندگی الهی، ولایتمداری است، تاکید کرد:‌ بندگی حقیقی در تبعیت از دستورات الهی و ائمه اطهار(ع)‌ است، آنان که نسبت به ولایت جلو یا عقب می‌افتد در مسیر باطل قرار دارند

وی در پایان گفت: شرط دیگر بندگی الهی رعایت حلال و حرام الهی است که شخص را در مسیر حق قرار می‌دهد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل