ربات‌های فوتبالیست رقیب جدی ورزشکاران می‌شوند


به تازگی ربات‌های ورزشکار به حریفی تمرینی و رقبایی سرسخت برای انسان‌ها تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت ساخت ربات در سال‌های اخیر در دنیا پیشرفت‌های فراوان کرده است. این ربات‌ها درصنعت‌های مختلف از جمله کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، بخش درمان، ورزشی و حتی فضانوردی وارد شده‌اند و به رقیبی جدی برای انسان‌ها تبدیل شده‌اند.
کارشناسان بیم از آن دارند که در سال‌های آینده هوش مصنوعی سبب بیکار شدن انسان‌ها شود، از بین ربات‌های انسان نما، ربات Pepper در بسیاری از زمینه‌ها دردنیا مورد استفاده قرار گرفته است.
ربات‌های کارگر با دارا بودن بازو‌های الکترونیکی می‌توانند به حمل اشیا بپردازند درحالی که سایرربات‌ها دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند.
شرکت تویوتا به تازگی نوعی ربات به نام Cue ۳ تولید کرده است که می‌تواند به خوبی به انجام بازی بسکتبال بپردازد. به گفته محققان درحالی که فناوری ساخت ربات‌ها توسعه می‌یابد، مهارت‌ها و قابلیت‌های آن‌ها نیز درسال‌های اخیر افزایش یافته است.
ربات‌های فوتبالیست رقیب جدی ورزشکاران می‌شوند
از جمله دیگر ربات‌های ورزشکار می‌توان ربات‌های اسکی باز، ربات‌های فوتبالیست اشاره کرد،. در ادامه با برخی از مشهورترین نمونه ربات‌های ورزشکار آشنا می‌شوید. این ربات‌ها درصورت ادامه پیشرفت درساخت به رقیبی جدی برای انسان‌ها درسال‌های نه چنان دور تبدیل خواهند شد.

مشهورترین نمونه ربات‌های ورزشکار

ربات مخصوص بازی تنیس با نام Forpheus یکی از مشهورترین ربات‌های ورزشکار در دنیاست که به انجام بازی پینگ پونگ می‌پردازد.
ربات‌های فوتبالیست رقیب جدی ورزشکاران می‌شوند
ربات Sumo bot که مخصوص ورزش سنتی ژاپنی‌ها به نام سومواست و می‌تواند حریفی قدرتمند برای شکست دیگر ورزشکاران باشد.
ربات‌های فوتبالیست رقیب جدی ورزشکاران می‌شوند

ربات Cue ۳، این ربات به وسیله شرکت تویوتا در ابعادی برابر با ابعاد ورزشکاران انسانی تولید شده است و حتی می‌تواند در لیگ‌های حرفه‌ای بسکتبال در کنار ورزشکاران مورد استفاده قرار بگیرد.
ربات Robo Cup Robo Cup که نسل آینده ربات‌های فوتبالیست است و به گفته کارشناسان درسال‌های آینده حتی برتر از ورزشکاران انسانی می‌تواند به انجام ورزش فوتبال بپردازد.
ربات‌های فوتبالیست رقیب جدی ورزشکاران می‌شوند
کارشناسان امیدوار هستند در سال‌های آینده با پیشرفت فناوری ساخت و بهبود الگوریتم‌های هوش مصنوعی ربات‌های ورزشکار در کنار ورزشکاران انسانی به انجام سابقه‌های ورزشی بپردازند و حتی درمسابقه‌ها صاحب امتیاز و مقام شوند.
در ربات‌های ورزشکار از تجهیزات مختلفی، چون دوربین، مفصل‌های هوشمند با دامنه حرکتی وسیع استفاده می‌شود تا بتوانند حرکت‌هایی مشابه انسان‌ها داشته باشند.
ربات‌های ورزشکار در رشته‌هایی چون مسابقه ماشین رانی سرعتی هم وارد شده اند و می‌توانند در آینده رقیب قهرمانان این رشته‌های ورزشی شوند.
کارشناسان حتی به تازگی با استفاده از هوش مصنوعی و مطالعه بیش از ۴۰۰ رشته ورزشی مختلف نوعی ورزش به نام SpeedGate ابداع کرده‌اند که به وسیله هوش مصنوعی ارائه شده است.
منبع: singularityhub
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!