توجه به ورزش بازنشستگان ترویج فرهنگ سلامت محور است


توجه به ورزش بازنشستگان ترویج فرهنگ سلامت محور است

سنندج ‌- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: توجه به ورزش بازنشستگان و تشویق آنها به این موضوع مهم در واقع ترویج فرهنگ سلامت محور است چون حضورشان در میادین ورزشی الهام بخش خانواده ها و جوانان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی جشنواره ورزشی استانی بازنشستگان اظهار داشت: این جشنواره ها موجب جلوگیری از فقر حرکتی شده، هزینه های درمان را کاهش داده و نشاط را برای فرد و اطرافیان افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه جامعه خواستار نشاط و امیدواری بیشتری است، اضافه کرد: استقبال بازنشستگان از این جشنواره امید به زندگی را نشان می دهد.
فیروزی افزود: بازنشسته ها سرمایه های جامعه هستند و احترام و تکریم آنها تکریم عمر، تجربه، دانش و خردمندی است و بر همه ما واجب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کسانی که عمر با برکت خود را صرف کشور و اعتلای آن کرده اند منبع دانایی اند و با حضور خود در عرصه های مختلف جامعه الهام بخش جوانان خواهند بود.
وی تاکید کرد: با تمام توان از جشنواره ورزشی بازنشستگان استان حمایت می کنیم و از همه دستگاه ها انتظار داریم در برگزاری این جشنواره کمک کنند.
فیروزی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ کشورمان است که امید به زندگی را تقویت کرد و روزی فراموش نشدنی است که در خاطره نسل ها خواهد ماند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان هم در این نشست گفت: در سال گذشته 616 نفر در این جشنواره شرکت کردند اما امسال با رشد چشمگیر شاهد شرکت یک هزار و 265 نفر هستیم.
محمد احمدی با اشاره به اینکه منتخبین این جشنواره ورزشی به مسابقات کشوری اعزام می شوند، اظهار داشت: با اینکه از نظر تعداد بازنشسته در رتبه 15 کشوری قرار داریم اما دو سال متوالی در این مسابقات رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی اضافه کرد: در 2 بخش سخت افزاری و نرم افزاری نیاز به کمک داریم و انتظار داریم همانند سال گذشته دستگاه های اجرایی در برگزاری این جشنواره ما را یاری کنند.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: با ورزش و مسابقات ورزشی از فقر حرکتی، گوشه نشینی و کاهش فعالیت بازنشستگان می کاهیم و این گنجینه های زنده جامعه به عرصه جامعه باز می گردند.
افشین خوشگوار افزود: امیدواریم برنامه های ورزشی برای قشر بازنشسته تداوم داشته باشد و حاضریم از طریق دبیران ورزشی در این زمینه بازنشستگان را یاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بازنشستگان کردستان از حوزه آموزش و پرورش هستند، یادآور شد: برای کمک به جشنواره در بخش های مختلف از جمله در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی اعلام آمادگی می کنیم.
استان کردستان با 24 هزار و 171 بازنشسته کشوری پانزدهمین استان از لحاظ تعداد بازنشستگان در کشور است و 60 درصد از این بازنشستگان فرهنگی هستند.
6108/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...