بچه‌ها را به شرکت در مسابقه تقوا تشویق کنید


بچه‌ها را به شرکت در مسابقه تقوا تشویق کنید

یک استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تقوا مسابقه در اعمال خیر است، لذا والدین فرزندان خود را از همان دوران کودکی برای شرکت در چنین مسابقاتی تشویق کنند. این مسابقات است که به انسان حس آرامی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شب گذشته (جمعه، ۲۷ اردیبهشت) به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد:‌ مومن حقیقی باید از گناه پرهیز کند و اگر مرتکب آن شد سریع با توبه در صدد جبران باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مومن حقیقی نسبت به گناه حساسیت دارد، تصریح کرد:‌ ائمه معصومین(ع) درباره گناه بسیار حساس بودند و به هیچ وجه گناه نکردند و معصوم از گناه بودند، دینداری‌ای که در آن نسبت به گناه حساسیت شدید وجود داشته باشد، لذت‌بخش است.

وی با بیان اینکه مومن حقیقی برای زندگی خود برنامه دقیق دارد، ابراز کرد: افراد گناه‌کار برای زندگی خود برنامه ندارند زیرا برنامه‌ریزی نیاز به تربیت، ادب، خودسازی و مراقبت از نفس دارد، باید والدین و مربیان فرزندان و دانش‌آموزان را برنامه‌ریز تربیت کنند و بدانند که نشاط، آینده و منافع آنان با ادب و نه با رقاصی فراهم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مومنان حقیقی آگاه در کسب منافع اخروی به کم راضی نمی‌شوند، گفت:‌ خداوند در آیاتی از قرآن کریم فرموده در کسب مغفرت الهی و رسیدن به بهشت از یکدیگر سبقت بگیرید.

وی با استناد به روایتی از امام حسین(ع)، بیان کرد:‌ ای شیعیان ما بهشت به شما می‌رسد برای رسیدن به بالاترین درجه آن از یکدیگر سبقت بگیرید؛ این همان سبقت در دینداری و معنویت است.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایتی از امام زین‌العابدین(ع) ابراز کرد:‌ مومنان حقیقی همواره در حال سبقت از یکدیگر هستند زیرا بهترین قصرها و بناهای بهشتی به اشخاصی داده می‌شود که در معنویت و دینداری از دیگران سبقت گرفتند. همچنین پیامبر اسلام(ص) فرمودند: متقین در هر عمل خیری بر دیگران سبقت می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند فرموده من اعمال خیر را از متقین می‌پذیریم، گفت: تقوا مسابقه در اعمال خیر است بر همین اساس والدین و نظام آموزشی، فرزندان را از همان سنین کم برای شرکت در چنین مسابقاتی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه هر کس در دنیا اهل مسابقه در تقوا نباشد روز قیامت دچار حسرت بزرگ می‌شود، اظهار کرد:‌ چنین مسابقاتی به انسان آرامش می‌دهد و اضطراب را از او می‌گیرد پس چنین وانمود نکنید که این مسابقه حس آرامش را از انسان می‌گیرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark