فرمول سبز برای مقابله با التهاب بدن!


فرمول سبز برای مقابله با التهاب بدن!

اگر با یک بریدگی یا کبودی کوچک مواجه بوده‌اید با التهاب آشنا هستید. در این موارد التهاب محل آسیب‌دیدگی را تا زمان بهبودی کامل احاطه می‌کند.

فرمول سبز برای مقابله با التهاب بدن!
به گزارش فانوس، التهاب مزمن درجه پایین ممکن است به بیماری‌های مزمن مانند آرتریت، آترواسکلروز، سرطان، دیابت، لوپوس، سندرم روده تحریک پذیر، پرفشاری خون، و مولتیپلاسکلروز یا ام‌اس منجر شود.

کارشناسان از دهه ۸۰ میلادی دلایل التهاب بی ارتباط با آسیب دیدگی، از جمله موارد مرتبط با رژیم غذایی و عدم تعادل جسمانی را مورد بررسی و پژوهش قرار داده‌اند. آنها دریافتند واکنش التهابی می‌تواند اثری منفی به همراه داشته و به مشکلات سلامت مانند آرتریت، دیابت، بیماری قلبی و حتی سرطان منجر شود.

نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که التهاب همواره مساله بدی نیست. در حقیقت، التهاب می‌تواند در برخی موارد جان انسان را نیز نجات دهد. برای درک بهتر التهاب ابتدا باید اندکی بیشتر با سیستم ایمنی بدن که به یک عفونت یا آسیب دیدگی واکنش نشان می‌دهد، آشنا شویم. در مورد ایمنی، سه نوع اکتسابی، ذاتی و غیر فعال وجود دارند که هر سه نقش‌های کلیدی در محافظت از انسان ایفا می‌کنند.

ایمنی اکتسابی به واسطه وجود آنتی‌ژن‌هایی خاص در بدن شکل می‌گیرد. این نوع ایمنی از ما در برابر شرایطی مانند سرماخوردگی، آبله مرغان، و ویروس‌های دیگر محافظت می‌کند.

ایمنی ذاتی همان گونه که از نام آن مشخص است یک واکنش ایمنی داخلی محسوب می‌شود. واکنش طبیعی زمانی شکل می‌گیرد که باکتری‌ها، سموم، ویروس‌ها و دیگر مهاجمان خارجی مضر وارد بافت بدن می‌شوند. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، سلول‌های ایمنی از طریق ارسال سیگنال‌های شیمیایی (به عنوان مثال، سیتوکین ها، پروتئین‌ها) به یکدیگر بدن را برای ایزوله شدن و نابودی مهاجمان مضر هدایت می‌کنند. پژوهشگران درباره واکنش ذاتی پژوهش‌های بسیاری انجام داده تا چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر التهاب را بررسی کنند.

ایمنی غیر فعال یک واکنش ایمنی موقتی است که به منظور محافظت از جنین در بانوان باردار شکل می‌گیرد. ایمنی از طریق شیر مادر یا جفت به کودک منتقل می‌شود. ایمنی غیر فعال به طور معمول طی شش تا دوازده ماه پس از تولد نوزاد از بین می‌رود.

در یک فرد سالم، التهاب تنها زمانی که تهدیدی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم وجود دارد، شکل می‌گیرد. با این وجود، زمانی که سیستم ایمنی بیش از حد فعال می‌شود، ممکن است به بخش‌های سالم بدن، مانند بافت ماهیچه حمله کند.

چگونگی واکنش سیستم ایمنی به مواردی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد غذایی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. از جمله دلایل این تفاوت‌ها می‌توان به سطوح قند خون، اثرات غذایی، سموم محیطی، آرایش ژنتیکی، سلامت اندام‌های اصلی و عوامل استرس اشاره کرد.

مشکلات زمانی ظاهر می‌شوند که التهاب به یک شرایط مزمن تبدیل می‌شود. التهاب مزمن می‌تواند برای چند ماه یا بیشتر ادامه داشته باشد. التهاب مزمن که در نتیجه مواجهه با استرس تحت تأثیر قرار می‌گیرد، با بر هم زدن تعادل سیستم ایمنی می‌تواند به بیماری منجر شود.

التهاب مزمن درجه پایین ممکن است به بیماری‌های مزمن مانند آرتریت، آترواسکلروز، سرطان، دیابت، لوپوس، سندرم روده تحریک پذیر، پرفشاری خون، و مولتیپل اسکلروز یا ام‌اس منجر شود. رژیم غذایی در کنار بی تحرکی، چاقی، سیگار کشیدن و استرس، یک عامل شناخته شده دخیل در ابتلاء به التهاب درجه پایین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال