جوسازی سعودی‌ها در شورای امنیت: ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی آرامکو است!


جوسازی سعودی‌ها در شورای امنیت: ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی آرامکو است!

عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، ایران و نیرو‌های انصارالله یمن را مسئول حمله به تأسیسات نفتی خود معرفی کرد.

جوسازی سعودی‌ها در شورای امنیت: ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی آرامکو است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد ایران و نیرو‌های انصارالله مسئولیت کامل حمله روز سه شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را برعهده دارند.

در این نامه که از سوی عبدالله معلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل تقدیم شورای امنیت شده، آمده است که نیرو‌های انصارالله از هفت فروند پهپاد در این حملات استفاده کردند.

از سوی دیگر، سفرای عربستان و امارات نامه‌ای مشترک خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و نیز آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در خصوص حمله روز یکشنبه علیه چهار کشتی در آب‌های بین المللی و در نزدیکی سواحل امارات نوشتند.

گفتنی است صبح روز گذشته شبکه المسیره وابسته به نیرو‌های انصارالله یمن از عملیات گسترده علیه تأسیسات حیاتی عربستان در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن خبر داد. ساعاتی بعد از اعلام این خبر، خالد فالح، وزیر انرژی عربستان در سخنانی حملات به تأسیسات نفتی این کشور را تأیید کرد. اظهارات مقامات سعودی در متهم کردن ایران و نیرو‌های انصارالله در حالی صورت می‌گیرد که تجاوز چهار ساله عربستان به یمن سبب کشته شدن هزاران زن و کودک شده و حمله روز گذشته نیرو‌های یمنی پاسخی به این جنایت چند ساله بوده است.

همچنین شایان ذکر است اکنون که عربستان با وجود تمامی سامانه‌های پیشرفته موفق به شناسایی پهپاد نیرو‌های یمنی نشده، در یک فرافکنی تلاش کرده است تا ایران را مسئول این حملات معرفی کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی