خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز 24 اردیبهشت ماه


خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز 24 اردیبهشت ماه

بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در جلسه غیر علنی، تاکید بر عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در اجرای قانون رفع موانع رقابت پذیر در گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی، موافقت مجلس با لایحه موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری بین ایران و لوکزامبورگ‌، ارجاع گزارش واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و مجتمع هرمزال به قوه قضائیه، معافیت وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی از پرداخت...

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ریاست علی لاریجانی برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک نشین اعظم لوکزامبورگ، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد نقض قانون و مقررات مربوط به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و مجتمع هرمزگان و ... در در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید در گزارشی تاکید کرد که سازمان‌ها و نهادهای مختلف در اجرای قانون "رفع موانع رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور" در حوزه بازارهای مالی عملکرد ضعیفی داشته‌اند که باید مجلس و دستگاه‌های نظارتی برای اجرای سریع این قانون جدی‌تر ورود کند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز 24 اردیبهشت ماه

علی لاریجانی بعد از گزارش کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل "۴۴" در خصوص اجرای قانون "رفع موانع رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور" در حوزه بازارهای مالی گفت‌ که مجلس شورای اسلامی با این گونه گزارش‌های نظارتی باعث می‌شود که بخش‌های اجرایی جدی تر عمل کنند. طبق این گزارش بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن و رفاه در واگذاری اموال و دارایی های خود نسبت به سایر بانک‌ها بهتر عمل کرده‌اند.

علی بختیار هم از بررسی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد.

بهروز نعمتی نیز با اشاره به جلسه غیرعلنی گفت که یکی از مباحث مطروحه در این جلسه اتفاقاتی بود که در امارات رخ داده و به نظر می‌رسد حوادث اخیر در امارات شیطنت اسرائیلی‌ها بوده است.

ناطقین امروز مجلس

نماینده تفرش: شرایط جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خرد اصلاح شود

یوسفی: ایرانی مقتدر به نفع همه جهان است

نماینده ماکو: ایران قدرت بلامنازع خاورمیانه است

کواکبیان: دستگاه قضایی با همه رسانه‌ها و مطبوعات طبق رویه قانونی برخورد کند

حضرتی: از نظام و حکومت انتظار گذشت و بزرگی می‌رود

***

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۹ رای موافق، ۲۷ رای مخالف و پنج رای ممتنع با لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ موافقت کردند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم از نامه اعضای کمیسیون عمران به رییس جمهور به منظور مدیریت بازار مسکن و در اولویت قرار گرفتن آن به رییس جمهور خبر داد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز 24 اردیبهشت ماه

درادامه نمایندگان با ارجاع گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص نقض قانون و مقررات مربوط به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و مجتمع هرمزال به قوه قضائیه جهت اعلام نظر موافقت کردند.

دراین جلسه همچنین کلیات لایحه معافیت وزارت‌خانه ها و مؤسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۳۴ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر با کلیات این لایحه موافقت کردند.

سوال از وزیر کشور در مورد تجمعات قم و مشهد علیه رئیس جمهور نیز اعلام وصول شد.

جمعی از نمایندگان هم طی نامه‌ای از نیروی انتظامی به دلیل شناسایی قاتل طلبه همدانی تشکر کردند که این نامه توسط یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز 24 اردیبهشت ماه

محمدرضا تابشر با اشاره به نشست با وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال در مجلس گفت که مارک ویلموتس احتمالاً گزینه نهایی مربی گری تیم ملی فوتبال ایران است.

این گزارش در حال تکمیل است...


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(ویدئو) شعار طرفداران احمدی نژاد: احمدی جونمه، رییس جمهورمه!