هاشمی: مربی خارجی بوکس باید اختیار کامل داشته باشد


ملی پوش سابق تیم ملی بوکس گفت: مربی قراق تیم ملی بوکس باید اختیار کامل داشته باشد و امیدوارم بگذارند او کارش را به خوبی انجام دهد.

مهدی هاشمی ملی پوش سابق بوکس کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: اکنون بهترین تصمیم، آوردن مربی خارجی به ایران است تا بوکس از حواشی دور شود. مربی قزاق برای موفقیت نیاز دارد تا اختیار کامل داشته باشد و امیدوارم دوستانی که نفوذ دارند بگذارند که او کار خود را به خوبی انجام دهد، ضمن تبریک به استکی، انتخاب او به عنوان مدیر تیم‌های ملی یقینا حواشی را از مربی خارجی دور خواهد کرد. در ایران سابقه‌ی حضور بهترین مربی بوکس آماتور (آسبال، مربی سابق تیم ملی کوبا) را داشته ایم، اما متاسفانه او را از تیم ملی اخراج کردند و به کشور دیگری رفت و توانست با آن‌ها در المپیک مدال طلا کسب کند. امیدوارم ثوری با تمام توان از مربی خارجی حمایت کند و اگر دست مربی خارجی را باز بگذراند مطمئن باشید می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند و در همین زمان کوتاه تا المپیک با همین بوکسور‌ها مدال آور المپیک باشد.

هاشمی: مربی خارجی بوکس باید اختیار کامل داشته باشد

او در ادامه اظهار کرد: برای روزبهانی به عنوان قهرمان احترام زیادی قائل هستم. از سال ۸۵ با او در اردوی تیم ملی امید و بزرگسالان هم اردو بودیم و رابطه خوبی داریم. او در مصاحبه‌ی اخیرش اعلام کرده است که احدی بهترین مربی ایران است. ستاره دار بودن مربی دلیل بر بهترین بودن او نمی‌شود. یک مربی در سطح تیم ملی یک کشور باید آب دیده باشد و سرد و گرم آن رشته را چشیده باشد. اگر احدی تاکنون بازیکنی را پرورش داده آن را معرفی کند. روزبهانی خودش شاگرد شخص دیگری است (مرحوم صادق پدیسار). احدی پس از المپیک ریو نتوانست نتایج خوبی را کسب کند. او در سال‌های قبل ورزشکارانی همچون روزبهانی، ستارپور، قربانی و علی مظاهری را در اختیار داشت که ساخته مربیان دیگر بودند که اگر مربی خوب دیگری در تیم ملی بود چه بسا مدال‌های خوش رنگ تری کسب می‌کرد.

هاشمی: مربی خارجی بوکس باید اختیار کامل داشته باشد

مربی بهتر از احدی هم در ایران داریم

ملی پوش سابق تیم ملی بوکس گفت: احدی یک سال و هشت ماه برای کسب مدال در قهرمانی آسیا فرصت داشت اما باز هم با این شرایط نتوانست. او از کار پایه مشتزنان تیم ملی ایراد گرفت، اگر می تواند چند بوکسور را از پایه تربیت کند تا پنج یا شش سال بعد قهرمان المپیک تحویل بگیریم. احدی مربی خوبی است اما در ایران بهتر از او هم داریم. تمام تیم هایی که در قهرمانی آسیا شرکت کردند لزوما با ترکیب اصلی شرکت نکرده، بلکه برای پیدا کردن ترکیب اصلی نفرات خود را اعزام کرده بودند.

او افزود: همیشه بدون جانب داری انتقاد کرده ام و خواهم کرد، اعتقاد دارم که برای پیشرفت نقاط ضعف را باید بیان کرد حتی به قیمت زندانی شدن یا توبیخ. عملکرد مدیریتی ثوری عالی بوده است و جای تقدیر دارد. او توانسته ۱۰ تا ۱۱ اعزام در طول یک سال و هشت ماه برای تیم ملی داشته باشد و چند مسابقه داخلی خوب برای تیم ملی برگزار کند. در این زمینه وظیفه خود را تمام و کمال انجام داده است. فدراسیون اردوهای مختلفی در تمامی رده های سنی برگزار کرده است که به مراتب هزینه های بالایی دارد. باید در نظر گرفت تمام اقدامات فدراسیون با بودجه ی محدود وزارت ورزش صورت می گیرد و انتظارات جامعه بوکس باید در حد توان فدراسیون باشد.

بیشتر بخوانید:

استکی به عنوان مدیر تیم ملی بوکس انتخاب شد

کلانتری: حضور ۳ بوکسور در مسابقه تفلیس بدون هماهنگی فدراسیون بود

هدیه‌ای بدون اجازه مالک/ مدال بوکس بدون اجازه ورزشکار به موزه ورزش اهدا شد

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان