مربی تیم ملی کاراته: خانه کاراته یکی از کمبود‌های اصلی است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید کمک کنند


سلطانی گفت: تیم ملی کاراته در راه کسب سهمیه مشکلات زیادی دارد و امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نسبت به حل مشکلات کاراته اقدام کنند.

شهاب سلطانی مربی تیم ملی کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی دچار مشکل نشوند و مدیران فدراسیون تلاش می‌کنند تا تمام امکانات در اختیار تیم ملی کاراته قرار بگیرد و بازیکنان از لحاظ محل اقامت و تغذیه مشکلی ندارند، اما تیم ملی در راه کسب سهمیه المپیک با یک مشکل جدی مواجه است و آن هم نبود یک محل تمرین مناسب برای این تیم است.

تمرین ۳ تیم ملی در یک سالن کوچک

مربی تیم ملی در ادامه در خصوص سالن محل تمرین ملی پوشان کاراته گفت: یک سالن کوچک در اختیار ما قرار دارد که ۳ تیم در آنجا تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: تیم‌های ملی کاراته آقایان، بانوان و تیم ملی پاراتکواندو در این محل تمرین می‌کنند و این کار را برای تیم کاراته سخت می‌کند و ما باید زمان تمرین را طوری برنامه ریزی کنیم که با تمرین دیگر تیم‌ها تداخل ایجاد نشود و این یک مشکل بسیار جدی است.

مربی تیم ملی کاراته: خانه کاراته یکی از کمبود‌های اصلی است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید کمک کنند

جای خالی خانه کاراته به چشم می‌خورد

سلطانی همچنین به انتقاد از عملکرد مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت و گفت: مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به فکر پیدا کردن یک محل به صورت موقت برای پیگیری تمرینات تیم ملی کاراته باشند.

او در ادامه افزود: مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مدعی کسب سهمیه المپیک و درخشش در این مسابقات هستند، اما برای رسیدن به مدال المپیک نیاز به تدارک دیدن حداقل امکانات هست که در حال حاضر این امکانات برای کاراته فراهم نشده است.

نبود حامی مالی چالش فدراسیون کاراته

مربی تیم ملی کاراته همچنین گفت: فدراسیون به دنبال جذب حامی مالی است تا به تیم ملی کمک کند و شرایط اعزام تیم‌های کاراته را به مسابقات جهانی فراهم کند، اما در حال حاضر نبود حامی مالی از مشکلات فدراسیون کاراته است که یک مشکل جدی در راه کسب سهمیه المپیک برا‌ی ورزش کاراته محسوب می‌شود.

مربی تیم ملی کاراته: خانه کاراته یکی از کمبود‌های اصلی است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید کمک کنند

دریافتی ام کم‌تر از یک کارگر ساده است

شهاب سلطانی در خصوص حقوق‌ها و دریافتی‌های ملی پوشان کاراته و کادر فنی نیز گفت: ملی پوشان تیم ملی کاراته برای دریافت حقوق به ۲ دسته متاهل و مجرد تقسیم می‌شوند که حقوق ملی پوشان متاهل حدود یک میلیون و پانصد هزار تومن و دریافتی ملی پوشان مجرد نیز یک میلیون تومان است.

سلطانی در ادامه در خصوص دریافتی خودش نیز گفت: حقوقی که از فدراسیون دریافت می‌کنم با توجه به کسر مالیات یک میلیون هشتصد هزار تومان می‌شود که از یک کارگر ساده هم کمتر است.

رونمایی از یک مشکل جدی

مربی تیم ملی کاراته همچنین در خصوص وضعیت مصدومیت بعضی از ملی پوشان کاراته نیز تصریح کرد: بعضی از ملی پوشان با مصدومیت‌هایی جزئی رو به رو شده اند که مشکل آن‌ها خیلی جدی نیست.

وی همچنین در ادامه از دیگر مشکل تیم ملی کاراته رو نمایی کرد و افزود: تیم ملی کاراته از نبود کادر پزشکی رنج می‌برد که این یک مشکل جدی است و امیدوارم که این مشکل هرچه زود‌تر حل شود.

مربی تیم ملی کاراته: خانه کاراته یکی از کمبود‌های اصلی است/ وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید کمک کنند

پایان سال ۲۰۱۹ سهمیه‌های تیم ملی مشخص می‌شود

سلطانی در ادامه در خصوص تاریخ شروع مسابقات جهانی کاراته وان در کشور ترکیه گفت: این مسابقات از تاریخ ۲۷ شهریور آغاز می‌شود و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

وی همچنین افزود: تا پایان سال ۲۰۱۹ مسابقات جهانی کاراته وان ادامه دارد و یک دوره مسابقات قهرمانی آسیا نیز برگزار می‌شود که در پایان این مسابقات سهمیه‌های کسب شده توسط تیم ملی کاراته ایران مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی اعضای جدید شورای داوران کاراته

مومنی: نفرات برگزیده به اردوی تیم ملی کاراته اضافه می‌شوند

پاس قوامین قهرمان سوپر لیگ کاراته شد/ اعتراض کار دست تیم دانشگاه آزاد داد

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آخرین اخبار درباره لیست خروج استقلال